Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Ikoniske stormagasiner bruger millioner på ny netbutik

Foto: Pressefoto



Ikoniske stormagasiner bruger millioner på ny netbutik
Et screenshot af Magasins nye netbutik, som havde første åbningsdag tirsdag.
Wednesday den 16 September 2020 kl. 10:52 af: Kristian Holgersen

Erfaringer fra 150 år bliver ført videre i Magasins nye netbutik, som åbner i dag. Det har krævet en større investering.

Efter en samlet investering på et tocifret millionbeløb kan Magasin præsentere en ny netbutik for både det danske og svenske publikum. Det skriver kæden af stormagasiner i en pressemeddelelse.

Arbejdet begyndte i november 2019, og i går kunne Magasin.dk og Magasin.se så endelig byde de første kunderne indenfor.

- Gennem årene har vores stormagasiner fået et løft, og vi har bygget et nyt Magasin i Aalborg. Nu vil vi også skabe magi på nettet, og derfor har vi knoklet i døgndrift for i dag at kunne lancere et helt nyt og meget mere personligt onlineunivers, siger Lise B. Thomsen. Hun er kommerciel direktør i Magasin.

Over de sidste tre år er Magasins onlinesalg år til år vokset med mellem 35 og 50 procent. Alene under corona-nedlukningen steg antallet af besøgende på Magasin.dk med næsten 90 procent.

- Der er ingen tvivl om, at en betydelig del af Magasins fremtid handler om at blive blandt de dygtigste til at tilbyde det bedste fra den fysiske verden kombineret med det bedste fra online. I dag har vi taget et stort skridt, og i den kommende tid vil vi fortsætte rejsen, siger Lise B. Thomsen.

Mange års erfaring

Magasins nye netbutik skal give de besøgende en bedre kundeoplevelse end tidligere, lyder ambitionen. I den forbindelse kan Magasin trække på mange års erfaring fra den fysiske detailhandel og kombinere dem med kunstig intelligens.

- Uanset om man som forbruger handler online eller i en fysisk forretning, så viser al erfaring, at jo mere personlig en oplevelse man får, jo mere tilfreds og loyal bliver man, siger Lise B. Thomsen.

- Gennem vores 150 års akkumulerede erfaring med at drive og udvikle Magasin synes vi selv, at vi har en unik viden og en indsigt, som ikke kan findes i et opslagsværk. Kunsten er så på tværs af fysiske og digitale salgskanaler at forene den erfaring med onlineuniversets mange muligheder, siger hun.

Målrettet indhold

En af mulighederne på nettet er en personlig tilpasning af indholdet, så det rammer den enkelte gæst bedre. Det vil Magasin gøre brug af.

- Platformen gearet til en høj grad af skræddersyet personlighed, hvor vi baseret på køb, besøgsadfærd og andre datakilder kan segmentere og kuratere hver enkelt kundes oplevelse, siger Peter Østerhaa. Han er ansvarlig for ecommerce hos Magasin.

Et af de kommende tiltag er at tilbyde Magasins personlige shoppere til onlinekunderne, ligesom den personlige betjening fra de fysiske butikker også vil finde vej til de digitale salgskanaler gennem chat- og messenger-funktioner

I alt kommer netbutikken til at indeholde 80.000 varenumre.

LÆS OGSÅ: Ejer vil sælge Magasin: Dansk gigant siger nej tak



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD