Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Gør din webshop juleklar

Foto: detailfolk.dk



Friday den 12 July 2013 kl. 09:41 af: Freja Thorbech

Brug sommeren fornuftigt og gør din webshop klar til julehandlen - det er ikke et sekund for tidligt. Her er et par tip til hvordan.

Selvom kalenderen siger, at det er sommer- og ferietid, er det ikke for tidligt at begynde at forberede julehandlen på din webshop.

Julen er den vigtigste sæson for mange e-handlere, og julehandlen kan samtidig være et springbræt til at opbygge nye kunderelationer. Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) har lavet et par gode råd til, hvordan du optimerer din julehandlen og skaffer loyale kunder, der kommer igen. Du får fire af dem her.

1. Kommunikér salgsmål til hele organisationen

Hele organisationen skal vide, hvilke mål der er for alt lige fra omsætning til kundeservice.

- Så får hele organisationen en forståelse for, hvor vigtig julehandlen er, og det vil sikre, at alle medarbejdere gør deres bedste for at nå målet, skriver FDIH blandt andet i sin guide og foreslår, at man kan lave en intern konkurrence for at gøre det ekstra sjovt.

2. Service, service og atter service

Danskerne lader ikke kun prisen spille ind, når de vælger, hvilken webshop de vil benytte til at klikke sig til deres køb. Service spiller i høj grad ind, viser Dansk E-handelsanalyse.

- Service er essentielt for, at kunderne er trygge og tilfredse både før, under og efter et køb, skriver FDIH.

Foreningen opstillet samtidig nogle parametre for, hvad god service er.

- God service er fx, når du giver:

  • Klar besked til kunden om de services, du tilbyder!
  • Kunden mulighed for at kontakte jer på deres premisser!
  • Mulighed for gaveindpakning (ikke nødvendigvis gratis)

3. Bestillingsfristen inden jul!

Få styr på dine distributørers leveringsfrister, så kunderne kan nå at få varerne hjem, så de kan ligge klar under juletræet. Kontakt eventuelt andre distributører, hvis du ikke er tilfreds med leveringstiderne.

- For ikke at skuffe dine kunder skal du oplyse bestillingsfristen på tværs af dine kanaler (nyhedsbreve, website og andre kommunikationskanaler). Dét er også service, skriver FDIH i sin guide.

4. Test din webshop – dagligt!

Et råd er vigtigere end alle de andre, mener FDIH, og det er den daglige test af din webshop.

- Virker shoppen ikke, er alt ovenstående arbejde overflødigt. Leg kunde - besøg din webshop dagligt og test, om det hele fungerer, skriver foreningen i sin guide.

Læs alle FDIH's gode råd her.

LÆS OGSÅ: Nye EU-regler kan smadre e-handlen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD