Gør din webshop juleklar
Brug sommeren fornuftigt og gør din webshop klar til julehandlen - det er ikke et sekund for tidligt. Her er et par tip til hvordan.
Selvom kalenderen siger, at det er sommer- og ferietid, er det ikke for tidligt at begynde at forberede julehandlen på din webshop.
Julen er den vigtigste sæson for mange e-handlere, og julehandlen kan samtidig være et springbræt til at opbygge nye kunderelationer. Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) har lavet et par gode råd til, hvordan du optimerer din julehandlen og skaffer loyale kunder, der kommer igen. Du får fire af dem her.
1. Kommunikér salgsmål til hele organisationen
Hele organisationen skal vide, hvilke mål der er for alt lige fra omsætning til kundeservice.
- Så får hele organisationen en forståelse for, hvor vigtig julehandlen er, og det vil sikre, at alle medarbejdere gør deres bedste for at nå målet, skriver FDIH blandt andet i sin guide og foreslår, at man kan lave en intern konkurrence for at gøre det ekstra sjovt.
2. Service, service og atter service
Danskerne lader ikke kun prisen spille ind, når de vælger, hvilken webshop de vil benytte til at klikke sig til deres køb. Service spiller i høj grad ind, viser Dansk E-handelsanalyse.
- Service er essentielt for, at kunderne er trygge og tilfredse både før, under og efter et køb, skriver FDIH.
Foreningen opstillet samtidig nogle parametre for, hvad god service er.
- God service er fx, når du giver:
- Klar besked til kunden om de services, du tilbyder!
- Kunden mulighed for at kontakte jer på deres premisser!
- Mulighed for gaveindpakning (ikke nødvendigvis gratis)
3. Bestillingsfristen inden jul!
Få styr på dine distributørers leveringsfrister, så kunderne kan nå at få varerne hjem, så de kan ligge klar under juletræet. Kontakt eventuelt andre distributører, hvis du ikke er tilfreds med leveringstiderne.
- For ikke at skuffe dine kunder skal du oplyse bestillingsfristen på tværs af dine kanaler (nyhedsbreve, website og andre kommunikationskanaler). Dét er også service, skriver FDIH i sin guide.
4. Test din webshop – dagligt!
Et råd er vigtigere end alle de andre, mener FDIH, og det er den daglige test af din webshop.
- Virker shoppen ikke, er alt ovenstående arbejde overflødigt. Leg kunde - besøg din webshop dagligt og test, om det hele fungerer, skriver foreningen i sin guide.
Læs alle FDIH's gode råd her.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Jysk: Sådan er profilen på en typisk butikschef hos os
Dansk modekæde: Færre kunder koster op mod 60 mio. i omsætning
38-årig bliver ny adm. direktør i Lidl Danmark
Lille supermarkedskæde vokser med hjælp fra stor Salling-donation
Holch Povlsen svarer tilbage på kritik fra minister
Burgerkæde satser på utraditionelle koncepter i jagten på kunder
Skovler millioner ind trods corona: - Det ligger ikke til os at klynke
Butikker skylder milliarder: Genåbningen alene fjerner ikke puklen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør butikker over 5000 m2 kunne åbne på samme vilkår som mindre butikker?
Bør det forbydes for dagligvarebutikker at sælge non-food som tøj og elektronik når øvrige specialbutikker er tvangslukket?
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Jysk: Sådan er profilen på en typisk butikschef hos os
Dansk modekæde: Færre kunder koster op mod 60 mio. i omsætning
38-årig bliver ny adm. direktør i Lidl Danmark
Lille supermarkedskæde vokser med hjælp fra stor Salling-donation
Holch Povlsen svarer tilbage på kritik fra minister
Seneste blogindlæg
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Det er tid til at udvide din B2B-forretnings online tilstedeværelse
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
Kære Mette F & Co.: stop venligst opfordringen til at handle online NU – I skader danske arbejdspladser