Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Fritz Hansen har succes med mono-butikker i Asien





Wednesday den 8 April 2015 kl. 08:48 - Kilde: Børsen

Hele paletten af danske designermøbler skal frem. Derfor har Fritz Hansen valgt at åbne egne butikker i Asien. Og det har givet pote.

Det Asiatiske marked har været god ved Fritz Hansen, der sælger danske designklassikere som Arne Jakobsens Ægget. Her har der været en fremgang på 27 procent sidste år. Det skriver Børsen.

Fremgangen skyldes blandt andet, at Fritz Hansen har satset på at åbne sine egne butikker i Asien.

- En af vores udfordringer er, at vi ved vores forhandlere måske kun er inde med nogle få produkter, og så er det svært at komme ud på fjerne markeder og vise hele paletten af, hvad vi kan. Det får vi mulighed for med de nye butikker, siger finansdirektør i Fritz Hansen, Lars Top Madsen til Børsen.

I dag har Fritz Hansen derfor 15 såkaldte mono-stores i Asien, og Lars Torp Madsen regner med at etablere mellem fem og ti nye butikker.


Mono-butik på vestkysten

Finansdirektøren kan dog ikke fremlægge lige så flotte tal for USA eller for den sags skyld for Japan. Her har der været en tilbagegang på 22 procent og 13 procent i 2014. Men det har ikke skyldtes problemer i butikkerne, men derimod svingende valutakurser, mener finansdirektøren. 

- I lokal valuta havde vi en lille fremgang i Japan, så vores tilbagegang er alene drevet af kurs, når den bliver omregnet til danske kroner," siger Lars Torp Madsen.

Han håber, at både USA og Japan kommer til at give overskud, hvorfor han regner med, at selskabet kommer til at oprette en mono-store på vestkysten i USA i fremtiden.


To typer af kollektioner

Et koncept, der har virket godt for butikkerne har været at kombinere de klassiske møbler med andre typer nyere design.

-Der har vi haft rigtig god succes med vores introduktioner de seneste år. Vi har en stærk pipeline, og de nye introduktioner kommer til at hjælpe os godt på vej," siger Lars Torp Madsen.

Han regner med, at omsætningen i Fritz Hansen kommer til at stige med 10 procent i 2015, og han regner derfor også med at bundlinjen kommer til at vokse markant.

LÆS OGSÅ: Dansk designikon vil genåbne lukkede butikker

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD