Føtex udvider digital strategi
Den danske dagligvarekæde udvider nu sin digitale strategi med endnu en app, som skal hjælpe danskerne med planlægning af indkøb.
"Hvad skal vi have at spise?" Det kan være et svært spørgsmål at svare på for mange danskere, når indkøbene til middagsmaden skal planlægges.
Og muligheden for at hjælpe med at svare på det spørgsmål benytter dagligvarekæden Føtex sig af med sin nye app 'Føtex Madunivers', som nu udkommer til iPad.
- 'Føtex Madunivers’ er resultatet af et tæt samarbejde mellem Føtex og Vertica og et led i en overordnet strategi om at stille digitale services til rådighed for danskerne, som gør indkøb og madlavning til en endnu bedre oplevelse, skriver bureauet Vertica i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked samler ind til Syrien
Føtex lancerede sidste år sin digitale indkøbsliste-app, 'Føtex Indkøbshjælp', og nu udvider kæden altså med en app, som ikke bare skal hjælpe danskerne med at få alt på huskelisten med, men også give inspiration til madopskrifter.
Digital kogebog med tilbudsagent
App'en fungerer som en digital kogebog, med opskrifter, og en madlavningsassistent, der trin for trin guider brugerne igennem opskrifterne.
Derudover indeholder den relevante funktioner i madlavningssituationen som for eksempel stopure og omregner.
LÆS OGSÅ: Føtex sætter prismatch på pause
App'en indeholder også en tilbudsagent, der giver besked, hver gang brugerens udvalgte favoritprodukter er på tilbud i Føtex, og den kan synkroniseres med 'Føtex Indkøbshjælp', så der er styr på indkøbslisterne.
Vision om digitale services
Den nye app er en del af Føtex' strategi for digitale services, som Føtex for alvor skød igang med lanceringen af kædens første app.
- Føtex overordnede vision er at skabe reelle digitale services, der forbedrer hele indkøbsoplevelsen for kunderne og skaber kundestrøm. Med ’Føtex Madunivers’ er vi kommet rigtig langt, og der er skabt en god sammenhæng til vores øvrige platforme. Med 'Føtex Indkøbshjælp' og 'Madunivers' er Vertica virkelig blevet en strategisk samarbejdspartner for os, som forstår vores forretning og kan udfordre og sparre med os omkring nye digitale initiativer, siger Kristine Fibæk Salmonsen, som er digital projektleder hos føtex.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops