Føtex kaster sig ind i discountkrigen
Afstemning
Fakta
Fakta om Prismatch
- Føtex matcher den samlede pris på mærkevarerne i kundens indkøbskurv med den billigste af discountbutikkerne Lidl, Fakta, Rema 1000 og Aldi
- Uafhængige konsulenter tjekker ugentligt discountbutikkernes priser både fysisk i forretningerne og i disses tilbudsaviser
- Kasseapparaterne i Føtex udregner automatisk differencen mellem Føtex' pris på det samlede indkøb og den billigste discountbutiks. Eventuel difference i kundens favør gives som rabat
- Rabatten vil fremgå af kundens kassebon
- For at opnå Prismatch rabat skal kundens samlede indkøb være på mindst 200 kroner før rabatten trækkes fra. Prismatch rabat kan højst være på 100 kroner.
- Prismatch introduceres den 29. oktober og fortsætter som udgangspunkt i to måneder – Føtex satser dog på, at Prismatch bliver en succes og dermed permanent
Kilde: dsg.dk
Nu melder endnu en spiller sig på banen i kampen om det danske discountmarked. Med et nyt koncept vil Føtex konkurrere med discountbutikkerne.
Med et nyt koncept kaster Føtex sig nu ind i krigen på discountmarkedet.
I dag lancerer Føtex det såkaldte prismatchkoncept, skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.
Konceptet går ud på, at Føtex vil matche priserne på mærkevarer hos discountkonkurrenterne Rema 1000, Fakta, Aldi og Lidl. Det sker ved, at uafhængige konsulenter hver uge besøger konkurrenterne og tjekker deres priser. Også priserne i tilbudsaviserne gennemgås.
Når kunden kommer til kassen i Føtex, regner kasseapparatet automatisk en eventuel prisforskel ud på den samlede kurv og giver den eventuelle prisforskel i rabat til kunden.
Mærkevarer er lige så billige som i discountbutikker
Det vil altså sig, at man som forbruger ikke behøver spekulere over, om man kunne have fået de samme mærkevareprodukter billigere i et discountsupermarked.
- Krisen har fået os til at spare, og derfor vælger danskerne tit discountbutikkerne, når de skal købe ind. Vi vil selvfølgelig hellere have dem til at gå i Føtex, og derfor indfører vi Prismatch. Det er kundens sikkerhed for, at vores pris på deres samlede indkøb af alle mærkevarer som Kellogg's, Ariel og Coca-Cola altid er ligeså lav som i den billigste discountforretning, siger den nye direktør for Føtex, Mette Maix, i en udtalelse.
Det er kun på mærkevarer, at Føtex matcher priserne, da det kan være svært at sammenligne egne produktserier. Samtidig skal der købes ind for minimum 200 kroner for at få prismatchrabat, og rabatten kan ikke overstige 100 kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Lidl fuldender direktionen med en erfaren 40-årig
Faldende omsætning slår ned midt i Aldis turnaround
Stor fodboldforretning slår kontra på svære tider
Rødglødende Power tjener penge for andet år i træk
Genoplivet kæde mister direktøren og går konkurs - igen
Disse butikschefer er i spil til Danish Retail Award
Tøjforretning med Brian Laudrup som blikfang jagter mere vækst
Rains forventer at ride videre på solid vækstbølge
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Lidl fuldender direktionen med en erfaren 40-årig
Faldende omsætning slår ned midt i Aldis turnaround
Stor fodboldforretning slår kontra på svære tider
Rødglødende Power tjener penge for andet år i træk
Genoplivet kæde mister direktøren og går konkurs - igen
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops