Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Flere kunder klager over butikker på grund af kontanter

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 27 September 2023 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Sidste år fik Forbrugerombudsmanden flere klager fra kunder, som ikke efterlever kontantpligten.

Har du penge, så kan du få - og har du ingen, så må du gå!

Virkeligheden er ikke altid som i sangen Der bor en bager. For som forbruger kan man risikere at stå med lommerne fulde af penge i en butik, men uden at kunne købe noget.

Forbrugerombudsmanden har således i 2022 modtaget cirka 17 klager om manglende efterlevelse af pligten til at tage imod kontanter. Det er 45 flere end året før.

- Flere klager over, at virksomheder indfører betalingsløsninger, som besværliggør betalingen for kunder, der ønsker at betale med kontanter, skriver Forbrugerombudsmanden i årsberetningen for 2022.

På grund af det store antal klager vil Forbrugerombudsmanden skærpe tilsynet.

- Når en virksomhed tidligere er blevet orienteret af Forbrugerombudsmanden om kontantreglen og/eller klagerne indikerer, at virksomheden har afvist kontant betaling flere gange, vurderer Forbrugerombudsmanden, om der er grundlag for strafferetlig forfølgelse, fremgår det af årsberetningen.

LÆS OGSÅ: Gør det frivilligt at tage imod kontanter



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD