Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Familieejet kæde høster første overskud efter omstilling

Foto: detailfolk.dk



SINNERUP ApS

Sinnerup sælger både boligartikler, møbler og tøj. Den første butik blev åbnet af Poul Sinnerup i 1971, og familien sidder stadig på ejerskabet.

Bruttofortjeneste
2020: 40.492 (t.kr)
2019: 33.624
2018: 33.608

Årets resultat
2020: 1.325 (t.kr)
2019: -5.741
2018: -8.759

Kilde: Sinnerup ApS, Årsrapport 2020

Tuesday den 6 July 2021 kl. 10:03 af: Kristian Holgersen

En satsning på eget varemærke er med til at sætte gang i indtjeningen hos familieejet butikskæde, som nu vil trykke på speederen.

For godt fire år siden besluttede familien bag Sinnerup at ændre forretningsmodellen. I stedet for at have et væld af forskellige varemærker på hylderne, skulle boligkæden satse mere på sit eget brand.

Med den strategi kan Sinnerup endelig sige farvel til de røde tal på bundlinjen, viser årsregnskabet for 2020, som netop er fremlagt.

Årets resultat på 1,25 millioner kroner kommer efter periode på tre år med lutter underskud, og det stempler ledelsen som en “tilfredsstillende” udvikling.

- Sinnerup har over de seneste år taget et stort skridt fra multibrand-koncept til i højere grad at positionere sig under èt varemærke, hvor Sinnerup-brandet er det, der bærer værdien, skriver ledelsen i årsrapporten.

- Det har været en rejse, der har været i gang længe, men for alvor siden 2017, da ledelsen tog den vigtige beslutning, at fremtiden kræver, at man selv i højere grad skal skabe værdien på vareniveau, skriver ledelsen.

Klar til at trykke på speederen

Sinnerup hører altså til den del af detailhandlen, som endte med at komme helskindet gennem coronakrisen.

- Vi har igen haft en fremgang på cirka 20 procent på vores egne design-produkter. Dette til trods af nedlukning på grund af COVID-19. Dette omhandler både mode- og boligprodukter, skriver ledelsen.

De gode takter giver smag på mere, og Sinnerup forventer at investere i både produktudvikling og udvidelse af kæden, som i skrivende stund består af 11 danske butikker og to på det tyske marked.

- Den markante udvikling slår nu for alvor igennem på bundlinjen, og vi forventer, at vi nu for alvor kan trykke på speederen i forhold til vækst nationalt som internationalt, skriver ledelsen i årsrapporten.

LÆS OGSÅ: Illums Bolighus efter tabt omsætning: Næste år bliver også magert



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD