En rebranding skal styrke indtjeningen i Jensens Bøfhus
Den hårdt prøvede spisekæde taber stadig millioner, viser de nye årsregnskaber. En rebranding skal hjælpe forretningen på vej.
Bøffer skal ikke have særlig længe på panden, før de er gennemstegt. Anderledes ser det ud med bundlinjer, hvor den røde farve kan være meget genstridig.
I Jensens Bøfhus kæmper de således stadig med at bryde den efterhånden lange stime af underskud. Det viser de seneste årsregnskaber, som netop er fremlagt.
Selskabet Jensen's Bøfhus A/S, som står for driften af kædens restauranter, tabte 12,5 millioner kroner i 2021, og det er nogenlunde på niveau på med året før.
For at styrke forretningen vil ledelsen arbejde på at højne gæsteoplevelsen og “rebrande Jensens Bøfhus som en elsket klassiker”
- Det er afgørende for at virksomheden kan styrke sin position i markedet og øge indtjeningen, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Kendskabet til Jensens Bøfhus er meget højt, men for at kunne tiltrække nye gæster skal Jensens Bøfhus udvikles og plejes. Gæsterne skal i 2022 have en endnu bedre oplevelse når de besøger vores restauranter, og derfor er arbejdet med medarbejder- og lederudvikling prioriteret i 2022.
Jensens Bøfhus-kæen består af 21 restauranter i Danmark, fem i Sverige og en i Norge. Det samlede antal gæster i løbet af 2021 var cirka 1,6 mio.
Ingen hjælpepakker
I årsregnskabet for hele koncernen - Jensen's Food Group A/S - lyder underskuddet på 33 millioner kroner, mens omsætningen faktisk stiger en smule til 365 millioner.
2021 har været præget af nedlukningerne under coronakrisen, hvor Jensens Bøfhus samtidig har været afskåret fra at benytte sig af hjælpepakkerne.
- Det er således ledelsens vurdering, at der mangler et tocifret millionbeløb. Dette forfølges ad retslig vej, hvor det er muligt, skriver ledelsen i årsrapporten.
I det indeværende regnskabsår regner kocnernen med en omsætning på omkring 505 millioner kroner og en bundlinje på fem millioner.
LÆS OGSÅ: Svensk kæde tager hul på nyt kapitel i dansk ekspansion
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops