Elgiganten siger undskyld efter bølge af utilfredse kunder

Peder Stedal, topchef i Elgiganten. Han forklarer situationen med en svær implemtering af nye it-systemer i et brev direkte til kunderne.
Den største it-investering i Elgigantens historie volder så meget besvær, at kunderne nu har fået en undskyldning fra topchefen selv.
I foråret begyndte Elgiganten en større udskiftning it-systemerne.
Men startvanskeligheder og børnesygdomme har skabt en bølge af utilfredse kunder, som eksempelvis oplever lang leveringstid eller kører forgæves på grund af lagerfejl i varehusene.
Det har fået Elgiganten til at sige undskyld i en pressemeddelelse, mens topchef Peder Stedel forklarer situationen i en besked direkte til kunderne.
- Vi har i de senere år erfaret at vores it-systemer ikke var gode nok til at bringe os til det niveau, som vi ønsker at kunne tilbyde til dig som kunde, lyder det fra Peder Stedal om baggrunden for det, som bliver kaldt “den største it-investering i Elgigantens historie.”
Men indtil videre har de nye systemer ikke ført til nemmere og hurtigere service. Tværtimod.
- Desværre har implementeringen af systemet midt i en coronakrise, hvor vi har haft ekstra travlt, medført det modsatte i for lang tid, skriver Elgiganten i en pressemeddelelse.
- Vi har fået henvendelser fra kunder, der ikke fik den service, de havde forventet - og som vi både havde lovet og hele tiden kræver af os selv. Det vil vi gerne sige undskyld for, fortsætter kæden.
Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 38 varehuse og en af landets største netbutikker.
I regnskabsåret 2018/19 omsatte den danske del af Elgiganten for i alt 6,2 milliarder danske kroner. Aktiviteterne indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2018/19 omsatte for 38,3 milliarder norske kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Tålmodigt brødrepar åbner første butik på pengestærkt marked
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Udskældt netbutik går i tvangsopløsning
Jysk skifter navnet på de sidste 1.000 butikker
Dansk Erhverv: Sådan kunne en plan for genåbning se ud
Stifter af kendt butikskæde fik nok af uhæderlighed i branchen
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Tålmodigt brødrepar åbner første butik på pengestærkt marked
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Udskældt netbutik går i tvangsopløsning
Seneste blogindlæg
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker
Amazons lancering i Sverige skærper nødvendigheden af fair og lige konkurrencevilkår