Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Disse fejltrin får kunder til at afskrive netbutikker

Foto: detailfolk.dk



Friday den 23 October 2020 kl. 11:54 af: Kristian Holgersen

Dårligt sprog får rigtig mange kunder til at droppe netbutikker. Det viser en rundspørge, som afslører de mest afskrækkende fejltrin.

En rundspørge foretaget af FDIH kaster nu lys over, hvad der kan tænde forbrugerne mest af, når de handler ind på nettet.

På en førsteplads kommer dårligt sprog. Næsten to tredjedele - 65 procent - af de adspurgte vil “helt sikkert” fravælge en netbutik, hvor der er mange stavefejl og sjuskede formuleringer. Kun fire procent lader sig overhovedet ikke mærke af den slags.

- Det er en effektiv og billig metode til at skræmme kunderne væk, og langt over halvdelen af kunderne vil helt sikkert gå udenom dig, hvis din side er fyldt med dårligt sprog, siger analysechef i FDIH, Simon Bjerremann.

- Du kan lave stavefejl, skrive knudret og lave elendige oversættelser. Mulighederne er mange og billige, så det er bare om at komme i gang med det dårlige sprog, hvis du vil have færre kunder, fortsætter han.

Det næste store turn off er, når netbutikkerne ikke viser deres kontaktoplysninger. For 57 procent er det nok til at fravælge en netbutik.

En tredje god måde at skræmme kunderne væk på er ved at have mangelfulde produktbeskrivelser og dårlige billeder.

Her er de største fejltrin, som får kunderne til at afskrive netbutikker

Kilde: FDIH

01: Dårligt sprog: 65 procent ville “helt sikkert” fravælge netbutikken
02: Netbutikken viser ikke sine kontaktoplysninger: 57
03: Produktbeskrivelserne er ikke fyldestgørende: 49
04: Netbutikken har dårlige forbrugsanmeldelser: 48
05: Viser ikke cvr-nummer: 39
06: Netbutikken kan ikke kontaktes telefonisk: 34
07: Lang leveringstid: 26
08: Netbutikken har ikke e-mærke: 22

LÆS OGSÅ: Så få netbutikker vil hoppe på dansk Amazon



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD