Discountkæde ramt af problemer efter tilbud på efterspurgt vare
Kunderne reagerede så kraftigt på et tilbud i Netto, at hjemmesiden gik ned, lyder det fra direktøren.
Den normale kilopris på smør nærmer sig efterhånden niveauet for guld.
Så når Netto sætter en pakke Lurpak på tilbud til knap otte kroner, skaber det nærmest guldfeber blandt kunderne.
I et opslag på LinkedIn forklarer discountkædens direktør, Braw Bakir, at tilbuddet på smør endte med at sende Netto.dk til tælling.
- Tidligere på dagen sendte vi nyhedsbrev ud til vores Netto+ kunder, blandt andet med et godt tilbud på smør. Og 30 minutter senere gik netto.dk ned. Trafikken på siden. var simpelthen for voldsom, skriver han.
- Jeg tror min kollegaer får travlt på lørdag, så vær ekstra søde ved dem og giv dem et skulderklap eller en highfive, skriver Braw Bakir.
Sidste år endte dagligvarebutikkerne i priskrig med hinanden. De smed hæmningerne og bankede prisen på eksempelvis smør, piskefløde og flæskesteg helt i bund. Kilopriserne på flæsk var flere steder langt under 10 kroner.
Måske ender vi samme sted i år.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops