De vildeste vækstdage hos netbutikkerne er nok forbi
Den danske nethandel går nu ind i en ny fase, lyder analysen fra chefkonsulent. Festen under coronakrisen har toppet.
Forbrugerne begynder ikke at vinde netbutikkerne ryggen. Men de vilde vækstrater fra coronakrisen må branchen nok vinke farvel til nu.
Sådan lyder analysen fra Simon Bjerremann, der er chefkonsulent i Dansk Erhverv. Han peger på verdenssituationen som en udslagsgivende faktor.
- Forbrugertilliden er lav, den generelle usikker er stor og priserne er rekordhøje, siger Simon Bjerremann.
- Det smitter også af på e-handlen, så selvom handelshyppigheden rammer niveauet for januar, hvor coronakrisen stadig rasede, så er der tegn på ændringer. Gennemsnitsværdien af e-handelskøb er eksempelvis 9 procent lavere end i februar, siger han.
At forbrugerne i stigende grad ser efter lave priser, kan dog vise sig at være en fordel for netbutikkerne.
- Analysen og andre tal tyder på, at de vilde ”coronavækstdage” for langt de flestes vedkommende ovre, men sammenlignet med tidligere, så vokser e-handlen stadig. Og så sker der en udvikling i, hvorfor forbrugerne søger mod nettet, som netbutikkerne skal være opmærksomme på, siger Simon Bjerremann.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Coop krydser klinger med kendt producent: Fjerner varer
HK: Ledere giver for lidt hjælp til stressramte
Kæde med kendt erhvervsmand blandt ejerne fortsætter ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops