Danske Shoppingcentre satser stort på nyt detailkoncept
De to iværksættere bag Censuum, Dion Guldbjerg (tv) og Dennis Hyldgaard Eriksen.
Virksomheden bag en slags genvej til den fysiske detailhandel har indgået en aftale med Danske Shoppingcentre.
Danske Censuum har udviklet et detailkoncept, hvor online-brands kan få foden indenfor i den fysiske detailhandel.
Det sker gennem en slags fælles markedsplads, som man kender det fra Amazon - bare i fysisk form. I flagskibsbutikken på Nørre Farimagsgade har Censuum således givet hyldemeter til mere end 35 forskellige brands.
Iværksætterne bag Censuum - Dennis Hyldgaard Eriksen og Dion Guldberg - kan nu se frem til at afprøve deres detailkonceptet i endnu større målestok. De har netop indgået en aftale med Danske Shoppingcentre, som har 18 shoppingcentre over hele landet.
- Vi har nogle stærke online-brands i vores portefølje, som vi gerne vil tilbyde muligheden for at udvide deres fysiske tilstedeværelse, ikke bare via vores lokation i København, men også gennem attraktive lokationer på tværs af hele landet, siger Dennis Hyldgaard Eriksen, adm. direktør i Censuum.
Adgang til millioner af kunder
Med samarbejdsaftalen skal Danske Shoppingcentre være med til at udvikle detailkonceptet fra Censuum og give plads i sine mange shoppingcentre, hvor kundestrømmen er stærk. Hvert år bliver der registreret 78 millioner besøgende.
I første omgang åbnes to fysiske butikker i shoppingcentre i Storkøbenhavn. Men placeringer i Jylland er også på tegnebrættet.
- Vi ser altid positivt på nye entreprenante, innovative, kreative koncepter, siger Jesper Faurholdt. Han er adm. direktør for Danske Shoppingcentre.
- Samarbejdet tilfører endnu et lag til vores new bizz strategi og vision, hvor Danske Shoppingcentre også bidrager til den nationale udvikling af ny dansk retail. Censuum har en unik og omskiftelig portefølje af brands, der ikke ellers ville bevæge sig i fysisk retail. Så samarbejdet giver et unikt tilbud til kunderne, og dét vil vi gerne kunne tilbyde i vores shoppingcentre, siger Jesper Faurholdt.
Kunderne er fans
Oplevelser er en vigtig del af Censuums koncept, forklarer medstifter Dion Guldberg. Det er ikke nok at have en butik i traditionel forstand.
- Vi vil gerne være en destination, man har lyst til at gå på opdagelse i, blive inspireret i, og hvor man shopper ansvarligt. Vi ser forbrugerne som fans, der skal serviceres med events, oplevelser og muligheden for at møde skaberne af de enkelte brands, siger han.
- Samtidigt vil vi også gerne bidrage til et lokalområde og give liv til det. Det er i princippet ligegyldigt, hvor vi ligger, for vi vil gerne være et sted, hvor folk tager bevidst hen for at besøge. Det skal være en oplevelse at handle her, siger Dion Guldberg, som også er CXO - Chief Experience Officer - i Censuum.
Censuum blev stiftet i 2020.
LÆS OGSÅ: Silvan ruller butikskoncept ud i hjertet af København
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter