Danske shoppingcentre satser på oplevelser
De danske shoppingcentre har været nødt til at tænke i nye baner for at lokke kunderne indenfor.
De danske shoppingcentre satser i langt højere grad end tidligere på at trække kunderne til med andet end butikker.
Det skriver Finans.dk.
Netmediet har talt med Jens Christian Petersen, der er direktør i Institut for Center-Planlægning (ICP), som siger, at centrene har været nødt til at tænke nyt på grund af det stagnerede forbrug og den stigende nethandel. De tilføjer derfor tilbud, som kan trække folk til og få dem til at blive længere. Det gælder landt andet juicebarer, restauranter, biografer, fitnesscentre, frisørsaloner og negleklinikker.
Samtidig er flere nye centre på vej, viser en opgørese fra ICP. I alt ligger der planer for 450.000 kvadratmeter shoppingcentre over hele landet.
Og det er positivt, at der er ruskes op i markedet, mener Kathrine Heiberg, der er adm. direktør i Reteam Group og medlem af International Council of Shopping Centers European Research Group. Hun siger til Finans.dk, at de danske shoppingcentre har været for konservative og kedelige på grund af for lidt konkurrence. Hun mener, at café- og madoplevelser bør være det centrale i centrenes transformation.
LÆS OGSÅ: Shoppingcenter i eksklusiv madsatsning
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops