Danske Kæder: Bilka fører en unfair kampagne mod Bog & Idé
Bog & Idé er udsat for en urimelig kampagne fra Bilka, lyder det fra Danske Kæder. Interesseorganisationen mener, at de store kapitalkæder har en urimelig konkurrencefordel.
Interesseorganisationen Danske Kæder beskylder Bilka for unfair markedsføring. Årsagen til den skarpe kritik er, at Bilka i en bog-kampagne bruger Bog & idé-priser på prisskilte og derved fremhæver egne lavere priser på en række bøger.
- Den frivillige kæde Bog & idé er lige nu udsat for en principielt lovlig, men helt urimelig kampagne. (…) Kampagnen er unfair af flere årsager. Når Bilka for det første skriver Bog & idé-pris på skiltene, indikerer Bilka, at Bog & idé som kæde anvender prisen i alle kædens enheder, men Bog & idé må som frivillig kæde ikke diktere kædens priser, skriver Toke Allentoft, adm. direktør i Danske Kæder, i et debatindlæg på jp.dk.
Ifølge Toke Allentoft er der tale om en vildledning, som er unfair i betragtning af de forskelligheder, som konkurrencelovgivningen fastsætter for kædeformerne.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops