Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

De danske butikskæder får ny interesseorganisation

Foto: Danske Kæder



Thursday den 3 May 2012 kl. 10:19 af: Steffen Moses

Den nye interesseorganisation Danske Kæder bliver talerør for foreløbig 74 kæder i Danmark, og et af de første mål er at styrke kædernes konkurrenceevne, så de kan skabe øget vækst og flere arbejdspladser.

Burger King, Kop & Kande, ParadIS, Interflora og HTH Køkkener – vi kender dem alle samme, de store kæder med forretninger over det meste af landet. De bliver nu samlet i én interesseorganisation, som skal arbejde for franchise-, frivillige- og kapitalkæders rammevilkår.

- Vores opgave er at skabe værdi og nye muligheder for kæderne, og det gør vi ved vidensdeling, service og inspiration samt ved påvirkning af de politiske vilkår for kædedrift,” siger den nyvalgte formand for Danske Kæder, Viggo Mølholm, der er koncernchef BoConcept, i en pressemeddelelse.

Konkret vil Danske Kæder varetage kædernes juridiske og økonomiske rammebetingelser, bistå med kompetenceudvikling ved strategiske overvejsler for uddannelse af medarbejdere, franchisetagere og ejere af kædeenheder i øvrigt, og foreningen vil tilbyde kompetenceudviklende kurser og temadage.

- Uanset om man er med i en mindre frivillig kæde eller en stor kapitalkæde, så har kæderne i Danmark en række fælles interesser og udfordringer, og det bliver så organisationens opgave at håndtere dem, siger Viggo Mølholm.

Før havde franchise-, frivillige- og kapitalkæderne hver deres interesseorganisation, men ved at samle de tre typer kæder i én organisation, bliver det lettere at varetage medlemmernes interesser.

- Der er rigtig mange lighedspunkter mellem de forskellige kædeformer, så det stod hurtigt klart for os, at hvis vi skulle gøre et godt stykke arbejde, så var vi nød til samle det hele under den samme hat. Det er simpelthen nødvendigt, hvis vi skal gøre rammebetingelserne bedre for kæderne i Danmark. Så denne fusion er til glæde for alle, siger Toke Allentoft, der er adm. direktør for Danske Kæder, til detailfolk.dk.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Relaterede nyheder

Nyheden har ingen relaterede nyheder

Afstemning

Hvordan endte omsætningen i første halvår? (primært specialhandel)

Markant bedre end forventet
 
En anelse bedre end forventet
 
Nogenlunde som forventet
 
Lidt ringere end forventet
 
Markant ringere end forventet
 
Ved ikke
 

Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD