Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dansk Supermarked: Sådan satser vi mere på netsalg

Foto: detailfolk.dk



Monday den 9 November 2015 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Mens hovedkonkurrenten Coop ikke er tilbageholdende med at oplyse fremgangstal for online-salg, er der anderledes lukkethed hos Dansk Supermarked Group.

Som omtalt for nylig her på detailfolk.dk satser Dansk Supermarked Group med en relancering af føtex.dk nu mere på nethandel.

Med den nye onlinebutik følger et udvidet sortiment og mulighed for at afhente, bytte og returnere varer i de fysiske Føtex-varehuse. Indtil videre har Dansk Supermarked Group koncentreret sin nethandel på bilka.dk, og med opkøbet af wupti.com tidligere på året fik koncernen en rendyrket netbutik.

Dermed skærper Dansk Supermarked Group online-kampen over for blandt andet Coop, som for nylig meddelte, at irma.dk gennem de seneste 12 måneder har haft en stigning i salget på op til 80 procent.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked i modangreb på Coop

I et interview med detailfolk.dk forklarer direktør i Føtex, Mette Maix, hvorfor Dansk Supermarked Group først nu med en relancering af føtex.dk fokuserer mere på netsalg:

- I disse år smelter indkøb i de fysiske butikker og handel på nettet sammen. Det betyder, at kunderne også forventer at kunne finde Føtex’ sortiment og få den velkendte kundeservice fra Føtex online.

- Det er den udvikling, vi kommer i møde, samtidig med at vi med føtex.dk kan tilbyde kunderne et endnu bredere sortiment af nonfoodvarer, fordi der er mere plads på hylderne online i forhold til i de fysiske varehuse, forklarer Mette Maix.

Styrkelser

Gennem de seneste år har Føtex været forhandler for bilka.dk i varehusene via tablet-salg, hvor kunderne har kunnet bestille og betale for varerne i Føtex-varehusene. Det er gået så godt, at tiden ifølge Føtex-direktøren er fundet moden til at åbne for e-handel i Føtex.

- Vi har med det nye føtex.dk ønsket at brede den gode kvalitet ud til alle, uanset om man handler online eller besøger det lokale varehus. Derfor har vi bygget føtex.dk med vores kunder for øje, så man nemt kan finde rundt i kategorierne og navigere i netbutikken, når man er vant til at gå rundt i Føtex til daglig.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD