Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Butiksansat bliver stjerne på en nat

Foto: Twitter



Friday den 7 November 2014 kl. 15:18 af: Freja Thorbech

De sociale mediers logik har gjort en amerikansk butiksansat til et viralt fænomen.

Alex from Target.

Det er måske ikke umiddelbart et navn, der ringer en klokke for den almindelige dansker, men ikke desto mindre er medarbejderen Alex i butikskæden Target blevet et viralt fænomen i USA på kort tid. På de sociale medier er hashtagget #AlexFromTarget et af de seneste dages mest brugte ligesom store medier som CNN, Washington Post og USA Today har brugt spalteplads på at omtale den unge detailansatte.

Og hvorfor så det? Hele virakken startede med et tweet fra en bruger på Twitter med teksten "Yoooooooooo" og bílledet af den nu berømte Alex, der måske kan siges at have et snert af Justin Bieber over sig (bedøm selv på billedet over artiklen).

Herefter tog internettets logik over og tweet og retweet med hashtagget #AlexFromTarget spredte sig med lynets hast. Ligesom store mængder af såkaldte memes - det vil sige billeder med en sjov tekst - om AlexFromTarget er dukket op på de sociale medier i løbet af de seneste dage.

Er jeg berømt nu?

Selv tager den unge mand virakken ganske roligt med et nærliggende tweet: "Er jeg berømt nu?"

Berømt eller ej, så har han formået at udnytte opmærksomheden. Han har nu fået mere end 57.000 følgere på Twitter, han har deltaget i det populære Ellen DeGeneres talkshow, ligesom han også har oprettet en form for brevkasse på Twitter med hashtagget #askalex, der lynhurtigt er blevet populært. Her byder folk ind med spørgsmål som pandekager eller vafler, vinter eller sommer og Batman eller Robin? Skulle det have nogens interesse kan vi afsløre, at Alex svarer pandekager, sommer og Batman.

Og hvordan forholder Target sig så til mediepostyret? Kæden har i et Tweet tilkendegivet, at den også er vild med Alex. Og der sidder ganske givet en marketingmedarbejder eller to og glæder sig over al den positive omtalte, som er opstået uden en løftet finger.

Target er USA's tredjestørste butikskæde og har 1.916 butikker i USA og Canada.

LÆS OGSÅ: Amerikansk detailhandel ramt af stort datatyveri 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD