Bilka vinder CSR pris
Bilka vinder en pris på baggrund af en CSR-satsning, som kæden lavede sammen med Folkekirkens Nødhjælp tidligere på året.
Bilka kan nu glæde sig over at have vundet en pris til Fundraiserprisen 2013.
Supermarkedskæden vandt sammen med Folkekirkens Nødhjælp i kategorien Bedste Fundraising-kampagne med indsamlingsprojektet ”Giv en livline til Malawi", skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.
Juryens begrundelse lød:
- Det er et flot CSR samarbejde, som formår det alle, der gerne vil arbejde med erhvervslivet, drømmer om. Der sker en aktiv involvering fra hele virksomheden. Der bliver fulgt op og udviklet efterhånden som man ser, samarbejdet kan bære det. Det er et signifikant beløb, der indsamles.
Glad for opbakning
Hos Bilka var der stor glæde efter prisoverrækkelsen.
- Da vi blev udråbt som vindere af prisen, blev jeg naturligvis rigtig glad. Jeg er stolt over, at Bilka har valgt at bruge ressourcer på humanitært arbejde. Men jeg er om muligt endnu mere stolt over, at vores kunder, medarbejdere og leverandører bakker så flot op om vores initiativ, siger Bilka marketingsdirektør, Thorbjørn Sejer Jensen, der tog imod prisen.
Fundraiserprisen bliver uddelt af ISOBRO, Indsamlingsorganisationernes brancheorganisation. Prisen skal inspirere og motivere fundraisere i deres arbejde og sikre etisk og moralsk fundraising i fremtiden.
Dansk Supermarked har for nyligt bekendtgjort, at man udvider samarbejdet med Folkekirkens Nødhjælp. For tiden samler detailgiganten derfor ind til ofrene i Syrien i kæderne Føtex, Salling og Bilka.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Magasin bruger millioner på at fremtidssikre de fysiske forretninger
Tidligere Tiger-topchef stopper hos designhus
Dansk gigant rider på en bølge af fremgang
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops