Bestseller sætter tænderne i britisk kæde
Efter en større millionhandel kan Bestseller føje endnu et brand til porteføljen.
Danske Bestseller har købt det britiske brand Toast, som driver 13 butikker med modetøj til kvinder og produkter til hjemmet.
Det skriver Bestseller på sin hjemmeside.
- Vi er stolte over at byde Toast velkommen i Bestseller-familien. Som fashion retailers har vi længe været imponeret over forretningen, og vores møder med ledelsen har kun bekræftet potentialet. Det er en solid virksomhed med sunde værdier og gode folk, siger Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen.
Ifølge en fondsbørsmeddelelse har Bestseller givet rundt regnet 200 millioner danske kroner for Toast Ltd, hvor French Connection sad på 75 procent af aktierne. Resten tilhørte Jamie og Jessica Seaton, som stiftede forretningen i 1997.
I regnskabsåret, der sluttede 31. januar, formåede Toast at lande en omsætning på omkring 160 mio. danske kroner, mens overskuddet lød på godt 13 mio. kroner.
LÆS OGSÅ: Chef i Bestseller: Nedture skal vendes med jysk stædighed
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops