Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

7-Eleven vil væk fra traditionelt kioskkoncept

Foto: 7-Eleven



Om 7-Eleven:

7-Eleven i Skandinavien drives af Reitan Convenience, som er en del af Reitangruppen AS – en af Skandinaviens ledende aktører inden for dagligvare- og conveniencehandel.

I Danmark har 7-Eleven været etableret siden 1993, hvor den første butik åbnede på Trianglen på Østerbro i København.

7-Eleven har i dag 189 butikker fordelt rundt om i landets storbyer, i provinsen, i storcentre, i Københavns lufthavn og på togstationer.

Kilde: 7-Eleven

Fredag den 29 april 2016 kl. 09:04 af: Søren Duran Duus

Den store convenience-kæde kommer ud af 2015 med et overskud, der er mere end syv gange større end året før.

Et overskud på 14,5 millioner kroner mod et overskud på 1,9 millioner kroner året før.

Det er, hvad det nye 2015-regnskab for Reitan Convenience Danmark, der driver 7-Eleven herhjemme, viser.

Det skriver erhvervsmediet Finans.

Til sammenligning havde 7-Eleven i 2013 et underskud på 17,3 millioner kroner.

Dermed kan 7-Eleven i Danmark fremvise sit bedste driftsresultat nogensinde – helt i tråd med, hvad den administrerende direktør for 7-Eleven i Danmark, Jesper Østergaard, fortalte i interview med detailfolk.dk forud for årsregnskabet.

LÆS OGSÅ: Fremadstormende 7-Eleven tanker selvtillid med rekord

7-Elevens omsætning steg blot 0,3 procent på grund af den hårde konkurrence, hvilket dog sikrer 7-Eleven en historisk høj markedsandel på 31,7 procent.

Den store convenience-kæde har fået mere fokus på sunde convenience-produkter, både hvad angår mad og drikke.

I dag sælger ’down on the corner-kæden' – udover blandt andet hotdogs og de velkendte Baby Bites (pølsehorn) – eksempelvis rawkager, palæoboller, chiabarer, proteinsalater og flere juice-produkter.

Succes med sunde varer

- Vi har stor succes med vores sunde convenience-produkter, sagde Jesper Østergaard i marts til detailfolk.dk og fremhævede, at antallet af solgte sunde varer er blevet fordoblet.

I det nye årsregnskab fremhæver Reitan Convenience Danmark netop 7-Elevens udvikling, hvor kæden er på vej længere fra det traditionelle kioskkoncept:

- Traditionelle dagligvareprodukter er gradvist reduceret, og samtidig er en lang række mad, bagerivarer og kolde/varme drikke tilføjet sortimentet. Den øgede fokus på disse kategorier har skabt god omsætningsvækst og har kunnet kompensere for nedgang i salget af ’dagligvarer’.

7-Eleven har 189 butikker i Danmark.

LÆS OGSÅ: 7-Eleven kaster sig ud i nyt sats



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD