Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

5 afsløringer: Derfor falder onlinekunder fra

Foto: detailfolk.dk



Mandag den 17 december 2012 kl. 08:13

Online kan køberen så let som ingenting fortryde. Det koster ingen akavede øjeblikke at gå fra en kurv fyldt med varer. Se 5 årsager til at kunderne ikke gennemfører købet.

Netbutikkerne skal gøre det let for deres kunder at handle. Ikke overraskende. Det er til gengæld resultaterne af en ny undersøgelse fra Clicktale.com, der har spioneret på en halv million kunder i netbutikker.

Kunderne lader sig let distrahere, derfor er det altafgørende for netbutikkerne at gelejde dem let og elegant frem til kassen. Her møder kunden så den skræmmende realitet - kurven er fyldt med impulskøb, og bonen ryger langt over budget. Og her kan forbrugerne så sortere varer fra - uden at miste ansigt over for en ekspedient. Og det gør de. Afsløring nummer ét - kurven er en ønskeseddel.

Det skriver Webdanmark.dk

1. Kurven er en ønskeliste

Kunderne i netbutikker fylder kurven med produkter, de ikke har tænkt sig at købe. Kurven er udtryk for en ønskeseddel - og selv om netbutikkerne nok hellere så, at alle varer blev solgt, så kan de bruge oplysningerne til at se, hvilke varer, der vækker interesse.

2. Den besøgende farer vild

Der er distraktioner både uden for skærmen og på skærmen. Der er bannerlinks, og der er links til undersider med informationer om produkterne. Sørg for at kunderne bliver på siden, mens de lader sig informere. Kommer de for langt væk er det ikke sikkert, de finder tilbage.En løsning kan være at indsætte tabs frem for links.

3. Detaljerede billeder er altafgørende

Produktsider med gode billeder vinder. Gode billeder af kvalitet, tekstur og farver giver forbrugeren tryghed. Det er vigtigt at vise billeder fra mange sider, bagsiden og tykkelsen er f.eks. vigtig i købet af en telefon.

4. Pas på med "Køb nu" knappen

For mange "Køb nu” og ”Læg i kurv” knapper tager fokus væk fra produkterne og de informationer, der skal sælge dem. De skal dog prioriteres før produktbeskrivelsen, når kunden har klikket sig ind på et produkt.

5. Uoverskueligt valg af produktstørrelse og antal skræmmer

Det skal være helt tydeligt, om kunden vælger antal eller størrelse, når der står 38. Bliver kunden i tvivl om, hvad der er hvad, tør de ikke trykke på køb.

LÆS OGSÅ: E-handel skaber masser af fejlkøb

En halv million besøgende i webbutikker. seks år. Så mange og så længe har specialister i brugertracking hos Clicktale.com undersøgt forbrugernes adfærd på den virtuelle markedsplads.

(Webdanmark og Clicktale.com)
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD