Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

E-handel skaber masser af fejlkøb

Foto: detailfolk.dk



Friday den 7 December 2012 kl. 06:50 af: Simone Hansen

Det er sværere at vurdere varen på nettet end i den fysiske butik, derfor bruger vi danskere mange penge på fejlkøb på nettet hvert år.

Skoene viste sig at være lidt mørkere, end du troede og bukserne lidt strammere. Sådan går det for masser af danskere, når de vælger at købe varer på internettet, det kan nemlig være svært at gennemskue, om varen nu også er, som man tror. 

En ny undersøgelse fra online-butikken Trendsales blandt 1.042 personer viser, at 93 procent inden for det seneste år har købt tøj, møbler, udstyr og legetøj, som de ikke har fået brugt. Det skriver tv2.dk. 57 procent af disse svarer, at fejlkøb oftest sker på nettet.

1.500 kroner på fejlkøb

I gennemsnit har onlineshopperne brugt 1.500 kroner på det rene ingenting, eller i hvert fald på en vare, de aldrig har fået brugt, skriver epn.dk

- Førhen prøvede man jo altid tøjet først i butikken, inden man købte det. Men nu hvor forbrugerne i højere grad køber over nettet, tager de også større chancer. Heldigvis er det let at komme af med sine fejlkøb via online markedspladser, i stedet for at varen ligger i bunden af skabet og bliver umoderne. Og det er den nye tendens vi ser, at brugerne cirkulerer deres garderobe hurtigere, siger Eva Kemp, underdirektør i Trendsales i en pressemeddelse ifølge epn.dk

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD