Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Julehandlen på nettet stiger

Foto: detailfolk.dk



Friday den 23 November 2012 kl. 09:33 af: Simone Hansen

I år vil endnu flere julehandle på nettet end sidste år. ’Tvivlerne’ er ved at blive omvendt, lyder vurderingen.

Danskerne er knapt så bange for at kaste sig ud i julegaveindkøbene på nettet, viser nyeste tal fra FDIH.

Den stigende begejstring for internethandel slår nemlig også igennem på julesalget, og det betyder at to ud af fem danskere regner med at købe mindst en julegave på nettet. Det skriver epn.dk

- Vi kan se, at flere af tvivlerne fra 2011 siger, at de i år vil købe en eller flere julegaver op nettet. Når vi sammenholder det med, at vi indtil videre har set en fremgang på 15 pct. for e-handel i år, så er vores bud, at vi fortsat vil slå alle rekorder, siger Henrik Theil, kommunikationschef i FDIH til epn.dk

Veletablerede butikker skaber tryghed

Henrik Theil ved ikke præcis, hvorfor tvivlerne er blevet omvendt, men han har nogle bud.

- Vi har en fornemmelse af, at trygheden ved nethandel er kraftigt stigende. Trygheden kommer blandt andet, fordi flere og flere handler på nettet, men også fordi flere velkendte og veletablerede fysiske butikker nu også har netbutikker, siger han til detailfolk.dk

Henrik Theil fortæller også, hvordan især unge mennesker lever en stor del af deres liv på nettet, og det derfor føles helt naturligt for dem at gøre deres indkøb online. Af samme grund modtager en del forældre og bedsteforældre også i stigende grad ønskelister fra familiens yngste medlemmer med links til diverse hjemmesider, hvor gaveønskerne kan købes. Noget Henrik Theil også mener, øger julehandlen på nettet.

Gode byttemuligheder

Og i dag skal de færreste bekymrer sig om byttemulighederne, når gaven købes med et par klik med musen over nettet.

- De fleste netbutikker er begyndt at køre med udvidet bytteperiode, præcis som de fysiske butikker. Og flere af de virksomheder, der både har net- og fysiske butikker, er også begyndt at tilbyde bytteservice i deres fysiske butik, selv om varen er købt på nettet, forklarer Henrik Theil, og tilføjer, at man hos FDIH anbefaler, at fysiske butikker, der også har en onlinebutik krydser tingene og tilbyder bytteservice begge steder.

LÆS OGSÅ: Danskerne googler sig til julegaveindkøb



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD