Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny tendens: Netbutikker angriber hinanden

Foto: morguefile.com



Thursday den 6 December 2012 kl. 08:56 af: Simone Hansen

Netbutikker verden over benytter sig i stigende grad af såkaldt negativ markedsføring, spørgsmålet er, om de danske netbutikker bruge lignende metoder i den pressede juletid?

Der er rift om kunderne, også i onlinebutikker. Og i stedet for at reklamere positivt for egen butik og produkter er flere netbutikker nu begyndt at angribe og svine hinanden til. 

En sådan fremgangsmetode, kaldes negative markedsføring og kan for eksempel foregå ved, at en virksomhed lægger 'dårlige' og spamlignende links ud på en anden virksomhed - links, der for eksempel dukker frem, når kunderne søger på virksomheden på google.

- Negativ SEO i form af at skabe dårlige links til konkurrenter er nu ikke en ny foreteelse – det har været muligt i mange år, og det er desværre også blevet praktiseret længe af mere suspekte virksomheder. Det er på ingen måde en markedsføringsmetode, jeg vil anbefale eller tage del i, udtaler Thomas Rosenstand fra søgemaskineoptimeringsfirmaet Concept Interest i en pressemeddelse og tilføjer:

- ...for en webshop kan en måned ude af de gode placeringer betyde kolossale tab. 

Danske angreb allerede begyndt

Angreb på virksomheder lavet af andre virksomheder er mest udbredt i udlandet, alligevel er man begyndt at se eksempler på den grove markedsføring i Danmark. Og ejeren af onlinevirksomheden Timm Texus, Halfdan Timm, mener at de danske netbutikker bør ruste sig til angreb især i den pressede juletid.

- Negativ SEO er blevet mere tilgængeligt end før og er noget, man som webshop bør være opmærksom på den risiko, siger han i en pressemeddelse. 

Håber ikke det udvikler sig

Thomas Rosenstand håber og tror dog, at langt de fleste danske virksomheder holder sig fra at gå efter konkurrenterne på denne tarvelige måde.

- Heldigvis ser det ud til, at den danske del af SEO branchen med en enkelt undtagelse ser sig for gode til at beskæftige sig med denne lidet flatterende form for markedsføring. Det er mit håb, at det vedbliver at være sådan, så de danske netbutikker kan konkurrere på det, der giver kunderne de bedste fordele – nemlig priser, kvalitet og service, udtaler han i pressemeddelsen.  



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD