Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Markedsføring skal sparke møbelkæde i gang

Foto: boconcept.dk



Wednesday den 5 December 2012 kl. 09:50 af: Mette Winkler

BoConcept skuffer sine egne forventninger. Møbelkæden skærer i antallet af nye butikker og opruster i stedet på markedsføring.

Efter et skuffende første halvår af 2012/2013 trækker den danske møbelkæde BoConcept nu den store skærekniv op ad lommen.

I august overtog Torben Paulin jobbet som adm. direktør for boligkæden og annoncerede åbninger af 35 nye butikker i 2012/13. Forventningen om 35 nye butikker bliver nu til en forventning om 25-30 nye butikker, og en estimeret vækst på 5-7 procent skæres til en flad udvikling på niveau med 2011/12.

Det skriver BoConcept i sit halvårsregnskab.

LÆS OGSÅ: Ny topchef varsler åbning af 35 nye butikker

Markedsføring skal hive kunder i land

Det er usikre markedsvilkår, der får ydmygheden frem i møbelkæden, som efter en tysk succes vil fokusere på markedsføring.

Kampagneaktiviteterne i forbindelse med lanceringen af 2013-kollektionen er ifølge selskabet de mest omfangsrige i selskabets historie.

- Dels er kommunikationsplatformen blevet udvidet for at understøtte den unikke fortælling om BoConcepts historie, dels er antallet af tiltag øget, skriver BoConcept.

LÆS OGSÅ: Små møbelforhandlere har det svært

To konkrete tiltag på markedsføring

Det fremgår af halvårsregnskabet, at Boconcept vil tiltrække trafik og beskytte sin indtjening ved at styrke brandingtiltagene betydeligt på to punkter.

- For det første har resultaterne af de markedsføringsaktiviteter, som BoConcept har medfinansieret i Tyskland, været gode, og det analyseres nu, om modellen kan medvirke til at styrke omsætningsforudsætningerne på andre nøglemarkeder, skriver selskabet.

Derudover vil BoConcept styrke intensiteten af markedsføringen i forbindelse med lanceringen af forårskollektionen i 2013, som indeholder nyheder på niveau med sidste års introduktion af Karim Rashids Ottawa-kollektion.

LÆS OGSÅ: Danske møbelkæder har massivt underskud

Investorer straffer Boconcept

De sidste tre regnskaber har givet møbelkæden et kurshop på børsen på omkring 10 procent. I dag er aktien dog faldet tæt på 20 procent på 20 minutter, skriver Børsen.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD