Markedsføring skal sparke møbelkæde i gang
BoConcept skuffer sine egne forventninger. Møbelkæden skærer i antallet af nye butikker og opruster i stedet på markedsføring.
Efter et skuffende første halvår af 2012/2013 trækker den danske møbelkæde BoConcept nu den store skærekniv op ad lommen.
I august overtog Torben Paulin jobbet som adm. direktør for boligkæden og annoncerede åbninger af 35 nye butikker i 2012/13. Forventningen om 35 nye butikker bliver nu til en forventning om 25-30 nye butikker, og en estimeret vækst på 5-7 procent skæres til en flad udvikling på niveau med 2011/12.
Det skriver BoConcept i sit halvårsregnskab.
LÆS OGSÅ: Ny topchef varsler åbning af 35 nye butikker
Markedsføring skal hive kunder i land
Det er usikre markedsvilkår, der får ydmygheden frem i møbelkæden, som efter en tysk succes vil fokusere på markedsføring.
Kampagneaktiviteterne i forbindelse med lanceringen af 2013-kollektionen er ifølge selskabet de mest omfangsrige i selskabets historie.
- Dels er kommunikationsplatformen blevet udvidet for at understøtte den unikke fortælling om BoConcepts historie, dels er antallet af tiltag øget, skriver BoConcept.
LÆS OGSÅ: Små møbelforhandlere har det svært
To konkrete tiltag på markedsføring
Det fremgår af halvårsregnskabet, at Boconcept vil tiltrække trafik og beskytte sin indtjening ved at styrke brandingtiltagene betydeligt på to punkter.
- For det første har resultaterne af de markedsføringsaktiviteter, som BoConcept har medfinansieret i Tyskland, været gode, og det analyseres nu, om modellen kan medvirke til at styrke omsætningsforudsætningerne på andre nøglemarkeder, skriver selskabet.
Derudover vil BoConcept styrke intensiteten af markedsføringen i forbindelse med lanceringen af forårskollektionen i 2013, som indeholder nyheder på niveau med sidste års introduktion af Karim Rashids Ottawa-kollektion.
LÆS OGSÅ: Danske møbelkæder har massivt underskud
Investorer straffer Boconcept
De sidste tre regnskaber har givet møbelkæden et kurshop på børsen på omkring 10 procent. I dag er aktien dog faldet tæt på 20 procent på 20 minutter, skriver Børsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter