Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Vildledende markedsføring koster TDC dyrt

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 30 October 2012 kl. 09:14

Hammeren er faldet. TDC betaler en stor bøde, efter Forbrugerombudsmanden har politianmeldt selskabet for at vildlede om mindsteprisen på en bestemt type abonnementer.

150.000 kroner måtte teleselskabet TDC slippe i bøde for at vildlede kunderne om mindsteprisen og om den månedlige abonnementspris på TDC HomeTrio.

Det skriver Forbrugerombudsmanden.

TDC annoncerede et tilbud på HomeTrio i en periode fra 30. august 2010 til 10. oktober 2010 og frem til årsskiftet. I sine annoncer angav TDC mindsteprisen, dvs. den pris som forbrugere som minimum skulle betale for abonnementet i bindingsperioden.

Den markedsførte mindstepris var imidlertid lavere, end den mindstepris kunderne betalte for tilbuddet. Oven i hatten havde TDC oplyst månedsprisen for abonnementet på en vildledende måde, skriver forbrugerombudsmanden.

TDC har afsluttet sagen ved at betale en bøde på 150.000 kr
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD