Vildledende markedsføring koster TDC dyrt
Hammeren er faldet. TDC betaler en stor bøde, efter Forbrugerombudsmanden har politianmeldt selskabet for at vildlede om mindsteprisen på en bestemt type abonnementer.
150.000 kroner måtte teleselskabet TDC slippe i bøde for at vildlede kunderne om mindsteprisen og om den månedlige abonnementspris på TDC HomeTrio.
Det skriver Forbrugerombudsmanden.
TDC annoncerede et tilbud på HomeTrio i en periode fra 30. august 2010 til 10. oktober 2010 og frem til årsskiftet. I sine annoncer angav TDC mindsteprisen, dvs. den pris som forbrugere som minimum skulle betale for abonnementet i bindingsperioden.
Den markedsførte mindstepris var imidlertid lavere, end den mindstepris kunderne betalte for tilbuddet. Oven i hatten havde TDC oplyst månedsprisen for abonnementet på en vildledende måde, skriver forbrugerombudsmanden.
TDC har afsluttet sagen ved at betale en bøde på 150.000 kr
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter