Danske internetbutikker får ny direktør
Erfaren herre er blevet udpeget som ny administrerende direktør for Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH, efter Annette Falberg, som har fået nyt direktør-job.
Efter seks år som administrerende direktør for Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH, bliver Annette Falberg 1. november direktør for DI Handel.
Hendes afløser hos FDIH er på plads, idet bestyrelsen har valgt at forfremme én fra egne rækker i Danmarks største interesseorganisation for virksomheder, der arbejder professionelt med e-handel og digitale løsninger.
Således bliver mangeårigt medlem af bestyrelsen i FDIH og nuværende næstformand, Niels Ralund, ny direktør for FDIH den 1. november. Han er 59 år og har arbejdet med samt udviklet forretninger inden for digitalt baseret handel fra midt af 1980’erne.
- Med Niels (Ralund, red.) i spidsen for FDIH kan vi fortsætte den stærke vækst og øge vores indflydelse på e-handlens rammevilkår, som vi har haft så stor succes med under Annette Falberg. E-handel får i de kommende år en central rolle som afsætningskanal for danske virksomheder, ligesom sammensmeltningen mellem de fysiske butikker og netbutikker vil stille nye krav til virksomhederne, fortæller FDIH's bestyrelsesformand, Per Rasmussen.
LÆS OGSÅ: Udsigt til e-handelsrekord i 2015
Muligheder og trusler
Detailfolk.dk har spurgt bestyrelsesformanden, hvad FDIH's vigtigste rolle er. Til det svarer Per Rasmussen:
- Vores vigtigste opgave er at hjælpe til, at den samlede danske detailhandel ikke bliver mindre, men i stedet bliver styrket forstået på den måde, at den øgede globalisering også betyder øget konkurrence fra eksempelvis store portaler som Amazon.
- Den øgede globalisering betyder omvendt, at den samlede danske detailhandel har bedre mulighed for at eksportere. De rammevilkår kan vi som interesseorganisation være med til at skabe ved at lægge pres på beslutningstagerne i Bruxelles og på Christiansborg, forklarer Rasmussen til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Et år efter: Netbutikker gør status på nye e-handelsregler
Volumen er vigtigst
Alt i alt betyder det, at Niels Ralund som kommende administrerende direktør for Foreningen for Dansk Internethandel skal videreudvikle FDIH ud fra den strategi, bestyrelsen har lagt.
- FDIH har i dag 1000 medlemmer, der repræsenterer over 2000 e-handelsbutikker, så foreningen er nu den toneangivende danske interesseorganisation for e-handel i Danmark, og det skal vi blive ved med at være, siger bestyrelsesformand Per Rasmussen.
- Har I en konkret målsætning for, hvor mange medlemmer I gerne vil have?
- Nej, det har vi ikke. Antallet er ikke så vigtigt. Vi repræsenterer allerede i dag de virksomheder, der står for op imod 70 procent af den danske e-handelsomsætning, og det er alle de betydende virksomheder, der arbejder professionelt med e-handel og digitale løsninger.
- Målsætningen er, at FDIH repræsenterer alle de professionelle aktører.
LÆS OGSÅ: Dansk nethandel: Sådan foregår den enorme udvikling
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter