Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"LEG KØBMAND!"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Dansk nethandel: Sådan foregår den enorme udvikling

Foto: detailfolk.dk



Tirsdag den 1 september 2015 kl. 12:12 af: Søren Duran Duus - 0

Den samlede omsætning steg til knap 44 milliarder kroner i første halvår af 2015 - det er 21 procent højere end i 2014. Den markante vækst i e-handlen fortsætter.

Kun halvdelen af køb på nettet i årets første seks måneder blev leveret direkte til kundernes privatadresse, mens resten enten var en 'selvhenter' eller levering på en anden adresse, for eksempel på arbejdspladsen.

Det viser en ny e-handelsanalyse foretaget af FDIH - Foreningen for Dansk Internethandel.

Dermed er det blevet endnu mere populært, at kunderne får leveret andre steder end til deres privatadresse.

Andelen af 'selvhentere' er nu oppe på 36 procent i første halvår af 2015, hvor den var på 32 procent i samme periode sidste år. Levering til privatadressen er faldet fra 55 procent til 50 procent.

LÆS OGSÅ: Udsigt til e-handelsrekord i 2015

- E-handel er og skal være nemt og bekvemt, så selvfølgelig skal pakken leveres dér, hvor det passer kunden bedst. Netbutikkerne tilbyder oftest kunderne forskellige typer levering, og ikke mindst det stigende antal omnichannel-forretninger betyder, at salg via nettet ofte kombineres med afhentning i butikken, forklarer kommunikationschef i FDIH, Henrik Theil.

FDIH's e-handelsanalyse for første halvår af 2015 viser en markant vækst i e-handlen, der i 2015 vil vokse med over 20 procent - og dermed nå et samlet salg på 90 milliarder kroner.

LÆS OGSÅ: Et år efter: Netbutikker gør status på nye e-handelsregler

Der sker løbende forskydninger i måden, e-handlen foregår på, og en håndfuld nøgletal fra FDIH's e-handelsanalyse viser:

  • Den samlede omsætning steg til knap 44 milliarder kroner i første halvår. Det er 21 procent højere end i 2014
  • 23 procent af alle handler blev foretaget med mobile enheder som smartphones og tablets
  • Tøj, sko og smykker topper med største antal handler (19 procent af alle handler)
  • Rejser og kulturoplevelser er højest på andel af samlet omsætning (22 procent)
  • Danske netbutikker taber markedsandele og står nu for 62 procent af handlerne

Tryk her for at se den ny e-handelsanalyse foretaget af FDIH



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD