Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

E-handelsvinder åbner fysisk butik

Partner Carsten Schmidt fortæller, at SkatePro nu forsøger sig med en fysisk butik.
Foto: Skatepro



Tuesday den 30 June 2015 kl. 06:20 af: Freja Thorbech

Årets e-handelsvinder vil nu åbne en fysisk butik for at teste, hvordan den spiller sammen med onlineforretningen.

Fremover vil netbutikken SkatePro også lange rulleskøjter, løbehjul og skateboards over en fysisk butiksdisk fremfor kun den virtuelle.

Netbutikken, der i maj løb med hovedprisen til den danske E-handelspris, forsøger sig nu med en fysisk butik. Det fortæller partner i SkatePro Carsten Schmidt til detailfolk.dk.

Det har altid været muligt for SkatePros kunder at afhente deres varer i forbindelse med viksomhedens lager i Hinnerup ved Aarhus. Rigtig mange kunder uden for Østjylland efterspørger dog også muligheden for at afprøve varerne, og det er det, SkatePro nu forsøger at imødekomme.

- Vi lytter altid til vores kunder. Og der er flere kunder, som bor langt fra, hvor vi er lokaliseret, der har ytret ønske for også at have en butik tættere på dem. Og når der er en efterspørgsel, så er det måske noget, vi skal gøre noget ved, siger Carsten Schmidt.

Overvejer flere på sigt

Carsten Schmidt kan endnu ikke løfte sløret for, hvor butikken bliver placeret rent geografisk.

- Men det er ikke lige i en radius af 10 km herfra, siger han og griner.

I første omgang er det kun den ene butik, Skatepro forsøger sig med. Der kan dog godt blive tale om flere på sigt, selvom Carsten Schmidt afviser at have en stor forkromet ekspansionsplan liggende i skuffen.

- Det er ikke et mål i sig selv, at vi skal have 20 butikker, men vi vil gerne have flere, og vi vil gerne være til stede i nogle af de andre lande, hvor vi sælger online. Jeg tror meget på kombinationen af at have en fysisk tilstedeværelse kombineret med en online tilstedeværelse, siger han.

SkatePro er i dag til stede på ti markeder ud over det danske, og virksomheden er klar til at fortsætte den grænseløse vækst.

- Vi har efterhånden gode procedurer for at starte op i nye lande med hensyn til sprogtilpasning, delivery management software, opsætning af telefonnumre og så videre. Vi har derfor de bedste forudsætninger for at få succes på nye markeder. Vi er meget spændte på udviklingen af vores nystartede britiske og franske webshops, da dette er store e-handels markeder, siger Carsten Schmidt.

SkatePro blev blev stiftet i 1996 og har i dag 72 ansatte med 12 forskellige nationaliteter. Virksomheden sender mellem 300 og 3.000 pakker om dagen med højsæson om sommeren og til jul. Salget er steget eksplosivt siden 2010, hvor SkatePro udsendte 10.000 pakker om året. Ud over førstepræmien til den danske E-handelspris, vandt Skatepro i juni også sølv i entreprenør kategorien ved European E-commerce Awards.

LÆS OGSÅ: Danmark vinder sølv ved europæisk e-handelspris



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD