Facebook-brugere slår Twitter-folket i internet-shopping
Brugere af Facebook spenderer væsentligt flere penge på nettet end de, der bruger andre sociale medier, viser ny analyse.
Netbutikker forsøger af al magt at lokke brugere af sociale medier til at klikke på køb. Og nu viser en analyse fra Adobe, at det er Facebook-brugerne, der lægger flest penge i de virtuelle kasseapparater.
Det skriver Huset Markedsføring.
Ifølge Adobe køber hver Facebook-bruger i gennemsnit for 685 kroner. Det fremgår ikke af artiklen af Huset Markedsføring, om det er 685 kroner om dagen, måneden, året, eller om det er pr. indkøb.
Men Huset Markedsføring skriver, at det mere end andre sociale medier. Pinterest-brugerne handler således for 559 kroner og Twitter-brugere for 547 kroner i gennemsnit.
Adobe har lavet undersøgelsen ved at registrere 350 millioner besøg i 4500 netbutikker.
LÆS OGSÅ: Facebook-reklamer overhaler julekataloger
Læs hele artiklen på Huset MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter