Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Facebook-reklamer overhaler julekataloger

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 4 December 2014 kl. 11:28 af: Freja Thorbech

De danske butikker benytter sig i højere grad af Facebook end de klassiske julekataloger til at reklamere i julen , viser en ny undersøgelse.

De danske detailhandlere har i den grad taget Facebook til sig.

Det gælder også, når der skal reklameres for årets julehandel, viser en ny medlemsundersøgelse fra Dansk Erhverv.

Her svarer hele 64 procent, at de vil bruge Facebook som markedsføringskanal i julen. Det er mere end de klassiske julekataloger, som godt halvdelen vil benytte sig af. 68 procent satser på reklamer i aviserne.

Og der er en god grund til, at så mange vælger at benytte sig af Facebook, mener markedschef hos Dansk Erhverv Lone Rasmussen.

- Det er et udtryk for, at vores medlemmer bruger alle kanaler for at nå kunder og potentielle kunder, og de er selvfølgelig til stede der, hvor kunderne er, og i dag er kunderne i høj grad til stede på sociale medier, siger hun til detailfolk.dk.

Og selvom Facebook har overhalet de klassiske julekataloger, mener Lone Rasmussen ikke, at man kan lægge katalogerne i graven.

- Jeg tror ikke, at det ene kan erstatte det andet. Det afhænger også meget af, hvilken type kunder man har, siger hun.

Facebook er mere oplagt end andre sociale medier

Undersøgelsen viser samtidig, at kun 6 procent vil benytte sig af Twitter i forbindelse med julehandlen, mens 16 procent vælger andre former for sociale medier. Og det er fordi, Facebook er et mere oplagt medie for netop detailhandlen, mener Lone Rasmussen.

- Twitter er mere for journalister og meningsdannere, og når de er på Twitter er det for at snakke politik og seriøse ting, når folk er på Facebook, er det mere fritidsorienteret, hvor man alligevel spiller spil og spørger vennerne til råds, inden man køber noget, siger hun.

Undersøgelsen viser samtidig, at der er en lille tendens til, at markedsføringsbudgettet i år er lidt højere end sidste år. 14 procent af Dansk Erhvervs medlemsvirksomheder forventer at øge deres budget til markedsføring, mens 8 procent forventer at reducere det.

Undersøgelsen er gennemført i oktober blandt et tilfældigt udsnit af Dansk Erhvervs medlemsvirksomheder. I alt er der indsamlet 176 besvarelser.

LÆS OGSÅ: Facebook-kunder hjælper Søstrene Grene



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD