Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Facebook-kunder hjælper Søstrene Grene

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 9 January 2014 kl. 09:00 af: Freja Thorbech

Søstrene Grenes mere end 120.000 Facebook-fans har bl.a. fået kæden til at åbne butik i en by, man ellers ikke ville åbne i.

- Hvor mener De, at Søstrene Grene skal åbne i 2014?

Sådan lyder en af de statusopdateringer, som Søstrene Grene for nyligt har postet på sin Facebook-side. Det har 4.390 i skrivende stund kommenteret på. Og de mange svar bliver taget med i overvejelserne, når Søstrene Grene planlægger de næste butiksåbninger, fortæller adm. direktør i Søstrene Grene, Mikkel Grene, til detailfolk.dk.

- Vi har fundet ud af, at det er en aktiv skare af kunder på Facebook, som vi kan bruge til noget. Og de vil meget gerne bruges, siger han.

De mange svar bliver samlet sammen og kategoriseret af kædens marketingafdeling, som giver dem videre til ekspansionsafdelingen. Her bliver de vurderet som endnu en faktor udover lokaler, mulige franchisetagere og kundegrundlag, når der skal findes placeringer til kommende butikker. Det resulterede i efteråret i en butiksåbning i Sønderborg.

- Det var ellers en by, vi havde fravalgt, men i og med der havde været så enorm en interesse for byen på Facebook, valgte vi alligevel at åbne der, og det viste sig også, at der var en stor en interesse, da vi først havde åbnet butikken, fortæller Mikkel Grene.

Direkte adgang til mere end 120.000 kunder

Og for Søstrene Grene er Facebook meget mere end en måde at markedsføre sig på. Sidste år rundede kæden 100.000 fans på det sociale medie og har i dag 128.340. Dermed har den danske familiekæde en direkte adgang til utrolig mange kunder.

- Vi kan her få en idé om, hvad vores kunder efterspørger, og hvilke områder de interesserer sig for. Man kan på Facebook hurtigt afprøve, om der er en stor interesse for en bestemt tendens eller modedille, siger Mikkel Grene og fortæller, at kæden for nyligt har lavet en undersøgelse om kundernes oplevelse af butikkerne.

Han mener, at det er en tendens, der er meget oppe i tiden.

- Det handler om at inddrage kunderne i sin forretning, at lytte til dem og inddrage dem i processen i stedet for bare at lave en masse markedsundersøgelser. Kunderne kan godt lide at blive involveret og få medindflydelse. Det kendetegner den moderne forbruger, at de gerne vil være med til at sætte deres præg på tingene, siger Mikkel Grene til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Søstrene Grene skaber køer i Japan



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD