Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Søstrene Grene skaber køer i Japan

Foto: Søstrene Grene



Friday den 20 December 2013 kl. 11:30 af: Freja Thorbech

Da Søstrene Grene slog dørene op til sin første japanske butik skabte det 150 meter kø, mens 11 tv-stationer og 600 journalister var dukket op for at forevige åbningen.

Allerede inden den officielle åbning var der stor opmærksomhed omkring Søstrene Grenes første japanske butik i Tokyo.

Officielt slog butikken først dørene op i nat dansk tid, men de sidste tre dage har den danske kæde alligevel holdt åbent, dog uden at markedsføre det. Det er en såkaldt soft-åbning, der er et særligt japansk fænomen, hvor dem, der opsnuser nyheden om en forestående åbning får lov til at se herlighederne før den egentlige premiere. Og det var der mange, der havde. Japanerne stod i en 150 meter lang kø, mens 11 tv-stationer var mødt op for at forevige øjeblikket, da Søstrene Grene første gang slog dørene op. Samtidig har 600 journalister været forbi for at dække åbningen af den danske familiekædes butik.

- Det er svært at sætte ord på, hvor vild en oplevelse hele processen med at starte Søstrene Grene op i Japan har været for os. Det er intet mindre end overvældende, at japanerne har vist så stor interesse for Søstrene Grenes koncept, at de stimler sammen i 100 meter lange køer for slet og ret at være de første, der får indblik i vores univers og får fingrene i produkterne, siger adm. direktør Mikkel Grene i en pressemeddelelse.

Åbning ventet med spænding

Søstrene Grene annoncerede sin åbning i Japan i oktober på et storstilet pressemøde. Allerede her var interessen enorm, og mere end 100 journalister dukkede op, noget der ifølge den danske ambassadør i Japan var nærmest uhørt. Alligevel var der ingen, der havde forventet, at åbningen ville blive så stort et tilløbsstykke.

- Det viser, at vi havde ret i vores antagelser om, at Japan er et godt match i forhold til Søstrene Grenes koncept. Japanerne er glade for dansk design, men de vil også gøre en god handel, og det er netop, hvad vi kan tilbyde, siger Mikkel Grene.

Også den danske Tiger-kæde har oplevet en lignende opmærksomhed, da kæden åbnede i det asiatiske land.

LÆS OGSÅ: Kunder må trække billetter for at komme i 'Tiger-butik'

Søstrene Grene forventer at åbne endnu flere butikker i Japan i de kommende år, ligesom der i starten af 2014 udvides i yderligere to lande. Kæden har i dag 70 butikker i seks lande.

LÆS OGSÅ: Dansk familiekæde varsler massiv udvidelse

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD