Facebook-strategi øger salget i lufthavnens butikker
En målrettet indsats på Facebook har blandt andet ført til øget salg i lufthavnens butikker.
Butikkerne i Kastrup Lufthavn kan mærke en tydelig effekt af en målrettet strategi på de sociale medier, skriver Børsen.
En undersøgelse af forbrugsmønstre hos henholdsvis Facebook-følgere og gennemsnitlige passagerer viser, at 41 procent af førstnævnte handler i lufthavnens butikker, mens det samme kun gør sig gældende for 20 procent af de øvrige passagerer.
Kommerciel direktør i Københavns Lufthavne, Karen Bender, vurderer over for Børsen, at omkring halvdelen af lufthavnens omsætning på 3,64 milliarder kroner kommer fra detailområdet.
Direktøren søsatte en digital plan, der blandt andet indeholdte en målrettet Facebook-strategi, for to et halvt år siden, da omsætningen lå på 3,34 milliarder kroner. Karen Bender kan ikke sætte konkrete tal på, hvor meget strategien har forbedret, men hun vurderer, at den påvirker en række af lufthavnens kanaler positivt lige fra konkrete tilbud i den enkelte butik til fremstød, der skal sikre flere ruter til og fra Kastrup.
LÆS OGSÅ: Loyalitetsklub runder kvart million medlemmer
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter