Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Facebook-strategi øger salget i lufthavnens butikker

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 22 May 2014 kl. 09:01 - Kilde: Børsen

En målrettet indsats på Facebook har blandt andet ført til øget salg i lufthavnens butikker.

Butikkerne i Kastrup Lufthavn kan mærke en tydelig effekt af en målrettet strategi på de sociale medier, skriver Børsen.

En undersøgelse af forbrugsmønstre hos henholdsvis Facebook-følgere og gennemsnitlige passagerer viser, at 41 procent af førstnævnte handler i lufthavnens butikker, mens det samme kun gør sig gældende for 20 procent af de øvrige passagerer.

Kommerciel direktør i Københavns Lufthavne, Karen Bender, vurderer over for Børsen, at omkring halvdelen af lufthavnens omsætning på 3,64 milliarder kroner kommer fra detailområdet.

Direktøren søsatte en digital plan, der blandt andet indeholdte en målrettet Facebook-strategi, for to et halvt år siden, da omsætningen lå på 3,34 milliarder kroner. Karen Bender kan ikke sætte konkrete tal på, hvor meget strategien har forbedret, men hun vurderer, at den påvirker en række af lufthavnens kanaler positivt lige fra konkrete tilbud i den enkelte butik til fremstød, der skal sikre flere ruter til og fra Kastrup.

LÆS OGSÅ: Loyalitetsklub runder kvart million medlemmer

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD