Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Dansk Supermarked tvivler på internettets muligheder

Foto: detailfolk.dk



 

Onsdag den 24 september 2014 kl. 09:28 - Kilde: Epn.dk - 0

Det giver underskud at sælge dagligvarer på nettet. Og derfor holder Dansk Supermarked sig skeptisk på sidelinjen, mens konkurrenterne kæmper online.

Internetsupermarkeder som Irma.dk, Osuma.dk og Nemlig.com mangler at bevise, at det er en god forretning af sælge dagligvarer på nettet. Det mener Dansk Supermarked, der derfor ikke har planer om at kaste sig ind i konkurrencen.

Det skriver epn.dk.

- Det er ikke altafgørende, hvor meget dagligvarer omsætter for på nettet. Udfordringen på internettet er at tjene penge. Mig bekendt, er der ingen aktører på det danske marked, som tjener penge på det endnu, siger Mads Hvitved Grand, pressechef hos Dansk Supermarked, til epn.dk.

Han er blandt andet skeptisk, fordi det stigende antal fysiske discountbutikker betyder, at forbrugerne får kortere og kortere til de fysiske dagligvarer og derfor ikke vil betale ekstra for at handle på nettet.

Foreningen for Dansk Internet Handel forventer, at dagligvarehandel på internettet i 2014 vil omsætte for over 2 mia. kr. I 2013 nåede omsætningen 1,5 mia. kr.

LÆS OGSÅ: Nemlig.com beskyldes for løndumping

 

Læs hele artiklen på Epn.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD