Dansk Supermarked tvivler på internettets muligheder
Det giver underskud at sælge dagligvarer på nettet. Og derfor holder Dansk Supermarked sig skeptisk på sidelinjen, mens konkurrenterne kæmper online.
Internetsupermarkeder som Irma.dk, Osuma.dk og Nemlig.com mangler at bevise, at det er en god forretning af sælge dagligvarer på nettet. Det mener Dansk Supermarked, der derfor ikke har planer om at kaste sig ind i konkurrencen.
Det skriver epn.dk.
- Det er ikke altafgørende, hvor meget dagligvarer omsætter for på nettet. Udfordringen på internettet er at tjene penge. Mig bekendt, er der ingen aktører på det danske marked, som tjener penge på det endnu, siger Mads Hvitved Grand, pressechef hos Dansk Supermarked, til epn.dk.
Han er blandt andet skeptisk, fordi det stigende antal fysiske discountbutikker betyder, at forbrugerne får kortere og kortere til de fysiske dagligvarer og derfor ikke vil betale ekstra for at handle på nettet.
Foreningen for Dansk Internet Handel forventer, at dagligvarehandel på internettet i 2014 vil omsætte for over 2 mia. kr. I 2013 nåede omsætningen 1,5 mia. kr.
LÆS OGSÅ: Nemlig.com beskyldes for løndumping
Læs hele artiklen på Epn.dk
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter