Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Sådan bruger Dansk Supermarked Big Data

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 27 August 2014 kl. 11:30 - Kilde: Computerworld

Dagligvaregiganten vil udnytte kundedata til at øge salget i butikkerne.

Den danske dagligvaregigant kunne for nyligt melde om, at man med et nyt it-system i langt højere grad vil udnytte data om de mange daglige kunder.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked satser på Big Data

Steen Kronborg, der er enterprise arkitekt hos Dansk Supermarked, fortæller til Computerworld, at dagligvaregiganten bruger de mange data til at opstille hypoteser, at indsamle struktureret og ustruktureret data samt at afprøve sine hypoteser.

Den strukturerede data består af kundernes klikstrøm på kædernes hjemmesider, deres indkøb i butikkerne og transaktionsdata til bestilling og køb af varer til hylderne i kædens langt over 1.000 Netto-, Føtex- og Bilka-butikker i hele landet. Med teknikken på plads til at håndtere den type data, kan dagligvaregiganten i stedet fokusere på at indsætte forskellige parametre som eksempelvis vejret, egne og konkurrenternes tilbudsaviser samt store sportsbegivenheder. Målet er at kunne omsætte data til kroner og ører i form af øget salg.

Man kan dog ikke altid kan være 100 procent korrekt i sine forudsigelser, understreger Steen Kronborg over for Computerworld.

Vil endnu tættere på kunderne

På sigt håber man i Dansk Supermarked, at man kan komme endnu tættere på kunderne ved, at de med permissions giver adgang til deres købshistorik gennem eksempelvis apps. På den måde kan man sende kunderne relevante tilbud på deres foretrukne varer og inspirere til nye køb på baggrund af tidligere indkøbte varer.

Steen Kronborg understreger dog over for Computerworld, at kunden skal kunne se de klare fordele, og det skal være både relevant og belejligt at afgive data for at få målrettede tilbud tilbage.

LÆS OGSÅ: Kan detailhandlen gøre brug af Big Data?

Læs hele artiklen på Computerworld


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD