Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Uddannelsestur skal styrke ledelseskompetencer

Foto: Lederne



Sunday den 30 March 2014 kl. 10:40 af: Freja Thorbech

Danske detailledere får nu mulighed for at få styrket kompetencerne, når organisationen Lederne sender en konference-tour rundt i landet.

De danske ledere skal have styrket kompetencerne, og det har Danmarks største lederorganisation Lederne et medansvar for.

Det mener man hos organisationen selv, som derfor for tiende år i træk har arrangeret en uddannelsestur rundt i landet, hvor de lokale afdelinger står for at afholde konferencer om aktuelle emner.

Det er noget, som blandt andet ledere i detailbranchen kan nyde godt af.

- Vi oplever en stor interesse fra netop ledere i detailbranchen, der er den gruppe, vi har den største vækst fra. Men lige præcis i forhold til detailbranchen er der en særlig udfordring, fordi man mange steder har skåret uddannelsesbudgetterne ned, så der ikke er råd til store, dyre, forkromede uddannelser, siger Uffe Daub, der er salg- og marketingchef hos Lederne, til detailfolk.dk.

Og det er her, Ledernes Konference-tour kommer ind i billedet. Den har nemlig til formål at sikre de danske ledere en nem og billig adgang til efteruddannelse, ny viden og inspiration. Og især prisen har været vigtig for Lederne at holde nede.

- Når man ikke har penge til efteruddannelse, er det et godt alternativ med en høj kvalitet til en spiselig pris, siger Uffe Daub, der fortæller, at det koster 300 kroner at deltage.

Får praktiske værktøjer med hjem

Uffe Daub hæfter sig ved, at ledere i detailbranchen er meget udøvende og arbejder meget med de praktiske dele af ledelsesgerningen samt personaleledelse, og netop derfor, mener han, at de kan nyde godt af konferencerne.

- Det gode ved de her konferencer er, at de er meget praktisk- og værktøjsorienterede. Man får belyst nogle forskellige praktiske problemstillinger og får samtidig værktøjer til, hvordan man kan håndtere dem, forklarer Uffe Daub, der understreger, at der også er inspiratorer og andre oplægsholdere, der kommer forbi og fortæller om, hvad de har prøvet på egen krop.

Emnerne spænder vidt, men salg- og marketingchefen fremhæver blandt andet de konferencer, der hedder ”Pas på stress forude.”

- Der er mange steder i detailbranchen, hvor man har været tvunget til at sige farvel til mange medarbejdere, og lederne har derfor svært ved at få kabalen til at gå op rent mandskabsmæssigt. Der kunne det være oplagt at tage til de konferencer, hvor vi ser på, hvordan man arbejder med stress, siger han.

Han forklarer, at der her er fokus på at forebygge, så man opdager faresignalerne inden det går galt – både hos sig selv, men også hos medarbejderne. Samtidig kan man også få råd til, hvad man skal gøre, hvis det er gået galt.

Stå stærkere som leder

Derudover fremhæver Uffe Daub emnerækken ”Styrk dit lederskab.”

- Her er der fokus på, hvad dine styrker og svagheder som leder er, og hvordan kan du arbejde med dem, så du står stærkere som ledere. Det handler om personlige udvikling, og det er relevant for alle ledere – ikke bare ledere i detailbranchen, siger Uffe Daub til detailfolk.dk.

Indtil videre ser det ud til, at turen får god opbakning. Uffe Daub fortæller, at mere end 3.000 ledere fra hele landet allerede har meldt deres ankomst til den række af konferencer, der bliver holdt hen over foråret.

Læs mere om, hvor og hvornår konference-touren lander her.

LÆS OGSÅ: Flere ledere vil coache sig til bedre resultater



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD