Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Tweets: Nu som betalingsmiddel

Foto: Twitter



Tuesday den 18 February 2014 kl. 15:18 - Kilde: Flere medier

I en særlig pop-up butik kunne kunderne under den amerikanske modeuge betale med opdateringer på de sociale medier i stedet for penge.

I stedet for at slagte sparegrisen eller hive pungen op af lommen kunne kunderne betale med opdateringer på de sociale medier i Marc Jacobs pop-up butik under den amerikanske modeuge.

Tweets og opdateringer på Instagram under hashtagget #MJDaisyChain var under modeugen en reel valuta i Marc Jacobs pop-up butik for den populære parfume Daisy, skriver flere internationale medier.

Designerens såkaldte Daisy Marc Jacobs Tweet Shop belønnede kunderne med parfumer og accessories i bytte for opmærksomhed på de sociale medier.

Og Marc Jacobs har en loyal skare af følgere på de sociale medier, og hele Tweet-shoppen var da også tænkt som en måde at sige tak til de mange loyale følgere, forklarede en talsmand til Mashable.

Og brandet ser da også ud til at være kommet bredt ud med sin kampagne. Hashtagget #MJDaisyChain havde ifølge Seen.co en rækkevidde på 8,5 millioner brugere.

Her på detailfolk.dk har vi tidligere skrevet om et nye dansk koncept, der giver loyalitetspoint i bytte for aktivitet på de sociale medier.

LÆS OGSÅ: Nyt koncept giver loyalitetspoint for aktivitet på sociale medier



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD