Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Storcenter giver gratis husleje til iværksættere

Lars Juul Madsen, Mads Groth Kragh og Henrik Thor Callesen slår den 1. oktober dørene op til Capstores første fysiske butik på Fisketorvet i København.
Foto: Fisketorvet



Wednesday den 17 September 2014 kl. 08:27 af: Freja Thorbech

Et koncept, der tidligere kun har eksisteret på nettet, åbner nu en fysik butik på Fisketorvet og får en måneds gratis husleje af centret.

Fisketorvet vil være kendt for mere end kædebutikker.

Derfor har det københavnske storcenter i en konkurrence udlovet en måneds gratis leje af en butik i centret og midler til at åbne butikken til den bedste idé og koncept.

Vinderen af konkurrencen blev Capstore, der i dag er Skandinaviens største online konceptbutik med kasketter og headwear. Den 1. oktober kan de tre unge iværksættere slå dørene op til deres første fysiske butik halvåndet år efter webshoppen blev lanceret.

- Det har længe været drømmen for os, at åbne en Capstore-butik i centrum af København. Vi tror på, at vores koncept vil få endnu større succes, når vi slår dørene op på Fisketorvet. Vi håber, at vi, med hjælp fra Fisketorvet, får at se, at man som ung virksomhed godt kan blande sig med de store. Vi så også gerne, at vi på sigt kan etablere flere butikker i Danmark og i udlandet, siger Lars Juul Madsen, medejer af Capstore, som han står bag sammen med vennerne Mads Groth Kragh og Henrik Thor Callesen.

Målet for Capstore er at blive Europas største forhandler af kasketter og headwear.

Enigt dommerpanel

Det var et enigt dommerpanel, der besluttede, at Capstore blandt mere end 60 deltagere havde det rette butikskoncept til Fisketorvet og samtidig det mest levedygtige forretningskoncept, da vinderen af Fisketorvets 'Win Your Own Store'-konkurrence skulle kåres.

 - Capstore har et utrolig simpelt koncept: Kasketter i alle afskygninger til enhver smag. Samtidig rammer de godt ned i tidens tendens, hvor både, far, mor og ungerne i dag går med kasket. Det gør deres produkt meget salgsbart, især her på Fisketorvet, hvor vores målgruppe er bred. Samtidig er konceptet unikt for Danmark, og derfor kan vi nu tilbyde noget, som ingen andre shoppingcentre kan, siger Jacob Bannor, der er centerchef for Fisketorvet og sad med i dommerpanelet sammen med Christian Walther, formand for Dansk Iværksætterforening, Anh Lê, stifter og medejer af restaurantkæden Lê Lê samt Steffen Hjaltelin, stifter af reklamebureauet Hjaltelin Stahl.

Capstore er specialiseret i kasketter og headwear, og butikken vil have et udvalg på godt 1000 forskellige typer headwear, når den slår dørene op på Fisketorvet den 1. oktober. Centerchefen er heller ikke afvisende over for, om butikken kan blive liggende efter den første gratis måned.

- Det bliver spændende at følge drengene, og vi vil da heller ikke udelukke, at Capstore får lov til at blive på Fisketorvet på samme vilkår som vores andre lejere, siger Jacob Bannor.

LÆS OGSÅ: Centerombygning har medført øget salg og kundestrøm



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD