Stor familiekæde skifter navn i jagten på internationalt gennembrud
Med en ung direktør i spidsen sætter familiekæde gang i en større transformation. Ekspansion i udlandet er et af målene.
Den familieejede kæde Stof & Stil kommer fremover til at hedde Selfmade.
Skiftet til et engelsk navn er ikke tilfældigt. Virksomheden - som har 29 fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland - går efter et internationalt gennembrud, fremgår det i en pressemeddelelse.
I 2020 åbnede den første Selfmade-butik i Berlin, mens en butik i den østrigske hovedstad, Wien, er på vej senere i år.
- Vores kunder vil opleve en løbende transformation til det nye koncept i alle vores nuværende butikker, og i vores webshop, hen over det næste års tid, hvor vi lige nu stadig kalder os Stof & Stil, siger Alexander Lerche, adm. direktør i Selfmade.
Selfmade er en familieejet virksomhed med rødder tilbage til 1980, hvor ægteparret Marianne og Peter Lerche startede firmaet Peters Resthal i Herning, hvor virksomheden stadig har sit hovedsæde. 28-årige Alexander Lerche er søn til de to stiftere.
Yngre målgruppe
Med Selfmade-navnet følger også en fornyelse af butikkerne, hvor der komme til at være såkaldte Creative Spaces - altså områder med sy-stationer til kunderne og kreative workshops.
Direktøren har især den lidt yngre generation i tankerne.
- Vi mærker i dag en stor interesse fra den unge generation, der ønsker et alternativ til en verden, som primært er baseret på færdiglavede produkter, siger Alexander Lerche.
- Selfmade vil her rette et stærkt fokus på læring omkring designprocesser og håndværket i syning – både i vores fysiske butikker og gennem inspiration i vores forskellige online-universer, siger han.
LÆS OGSÅ: Familieejet kæde har tjent millioner i årevis: Krisen er ingen stopklods
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tidligere topfigur får plads i KFI-bestyrelse
Landsdækkende kæde sælger mere - men indtjeningen dykker
Marketingchefen i Irma forlader Coop
Nemlig.com indgår overenskomst med 3F
Kunder tømmer butikkerne for varer med Irma-logoet
Joe & the Juice må betale millioner i sag om diskrimination
Firma bag ubemandede butikker indgår aftale med ny kæde
Ny discountkæde bruger grænsehandlen i markedsføringen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops