Stor familiekæde skifter navn i jagten på internationalt gennembrud
Med en ung direktør i spidsen sætter familiekæde gang i en større transformation. Ekspansion i udlandet er et af målene.
Den familieejede kæde Stof & Stil kommer fremover til at hedde Selfmade.
Skiftet til et engelsk navn er ikke tilfældigt. Virksomheden - som har 29 fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland - går efter et internationalt gennembrud, fremgår det i en pressemeddelelse.
I 2020 åbnede den første Selfmade-butik i Berlin, mens en butik i den østrigske hovedstad, Wien, er på vej senere i år.
- Vores kunder vil opleve en løbende transformation til det nye koncept i alle vores nuværende butikker, og i vores webshop, hen over det næste års tid, hvor vi lige nu stadig kalder os Stof & Stil, siger Alexander Lerche, adm. direktør i Selfmade.
Selfmade er en familieejet virksomhed med rødder tilbage til 1980, hvor ægteparret Marianne og Peter Lerche startede firmaet Peters Resthal i Herning, hvor virksomheden stadig har sit hovedsæde. 28-årige Alexander Lerche er søn til de to stiftere.
Yngre målgruppe
Med Selfmade-navnet følger også en fornyelse af butikkerne, hvor der komme til at være såkaldte Creative Spaces - altså områder med sy-stationer til kunderne og kreative workshops.
Direktøren har især den lidt yngre generation i tankerne.
- Vi mærker i dag en stor interesse fra den unge generation, der ønsker et alternativ til en verden, som primært er baseret på færdiglavede produkter, siger Alexander Lerche.
- Selfmade vil her rette et stærkt fokus på læring omkring designprocesser og håndværket i syning – både i vores fysiske butikker og gennem inspiration i vores forskellige online-universer, siger han.
LÆS OGSÅ: Familieejet kæde har tjent millioner i årevis: Krisen er ingen stopklods
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops