Så mange millioner har B&O tabt på tre måneder
Topchefen for Bang & Olufsen kan nu gøre status over et skuffende kvartal, som blandt andet har været plaget af færre nye produkter.
Endnu en gang må Bang & Olufsen stå model til en økonomisk mavepuster.
I december var den ikoniske virksomhed fra Struer ude at annoncere den fjerde nedjustering på kort tid - og nu gælder det så nøgletallene for regnskabsårets andet kvartal, hvor det skorter på lyspunkter.
Efter skat har Bang & Olufsen på tre måneder tabt 60 millioner kroner - en tilbagegang fra et plus på 68 millioner i det tilsvarende kvartal sidste år.
- Resultatet var påvirket af den igangværende omstilling til en mere efterspørgselsdrevet salgsmodel, og det relativt lave antal produktlanceringer, vi har haft i de foregående kvartaler, siger Kristian Teär i en pressemeddelelse. Han er topchef i B&O.
Allerede i forbindelse med nedjusteringen i december kom det frem, at omsætningen i årets andet kvartal faldt med 31 procent til 627 millioner kroner.
- På trods af faldet i omsætningen leverede vi positive frie pengestrømme takket være vores indsats for at reducere arbejdskapitalen, siger Kristian Teär.
Tættere på kunderne
Bang & Olufsen har igangsat flere initiativer for at styrke salget, fremgår det af pressemeddelelsen.
Der er blandt andet tale om nye salgsprogrammer, et forbedret salgs- og distributionsnetværk og et større fokus på produkterne inden for marketing.
- Det er helt tydelugt, at vi er nødt til at lave ændringer i vores salgs- og marketingsetup og rykke tættere på vores kunder og partnere, siger Kristian Teär.
- Kombination med flere produktlanceringer i de kommende kvartlaer vil ændringerne bidrage til at forbedre vores resultat i anden halvdel af regnskabsåret, fortsætter han.
I april bliver der fremlagt en tre-årig strategiplan.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops