Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Puma åbner 14-dages vindue for selv at designe sko

Foto: puma.com



Friday den 5 October 2012 kl. 15:00 af: Mette Winkler

Findes den også i rød? Nu gør den. I morgen åbner Puma op for, at kunderne selv kan designe deres sneaks - men kun i 14 dage.

Fra i morgen kan man selv styre farverne på sin pumasko. De næste to uger inviterer Puma i samarbejde med Rezet Store på Rådhusstræde i København sine kunder til at sætte deres helt eget præg på deres nye kondisko.

- Man kan helt selv vælge farverne, og det er både på skoen og sålerne, alt helt ud i mindste detalje, kan man få lov til at vælge, siger Pumas marketingchef Mette Helm-Petersen til detailfolk.dk.

2 skotyper og en masse farver

Puma har valgt to forskellige skotyper, man så står frit for at farvelægge. Det fungerer ved at kunderne kan prøve forskellige farvesammensætninger af på ipads i butikken. Når ordren er sendt afsted, går der 4-6 uger, før den selvdesignede sneak lander i Danmark.

Puma har en hjemmeside, hvor det kan lade sig gøre at designe sko, men den sender kun til USA, så hvis man vil sikre sig sit eget design, skal man rykke inden for de næste 14 dage.

Danskerne vil være specielle

- Sneakers skal ikke bare være behagelige, hippe og i høj kvalitet. De skal også afspejle vores personlighed og særlige udtryk. Det er filosofien bag Pumas marketingsstunt, der ifølge Mette Helm-Petersen naturligvis også er tænkt som en brandingbegivenhed, der skal skabe synlighed og fange målgruppen. 

- Særligt er det jo for danskerne, at alle gerne vil skabe noget individuelt, skille sig ud fra mængden og være noget specielt, siger Mette Helm-Petersen.

Hun fortæller, at Puma har et mindre set-up i en kuffert, de kan tage ud med, hvis andre butikker falder for idéen, men tanken er, at det er en begrænset periode, så oplevelsen bliver det ekstra speciel.

Puma blev grundlagt i 1948, sælger sine produkter i mere end 120 lande, beskæftiger mere end 9.000 mennesker på verdensplan og har hovedafdelinger i Herzogenaurach i Tyskland, Boston, London og Hong Kong.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD