Pant på plastikposer: Her håber Netto på forbedring
To måneder inde i testperioden med pant på plastikposer gør Netto status. Direktøren kalder en nedgang i pose-salget for glædeligt.
Sjældent er et faldende salg blevet kaldt “glædeligt” af direktøren.
Men det er tilfældet i Netto, som for to måneder siden startede et forsøg med pant på plastikposer. Det har presset salget af poser ned med 10 procent, skriver kæden i en pressemeddelelse.
- Vi kan se et ganske markant fald i salget af vores plastikposer, hvilket er meget glædeligt. Det indikerer, at forbrugerne har forstået og i endnu højere grad genbruger de poser, de køber hos os, siger Michael Løve, direktør i Netto.
Trods nedgangen har Netto-butikkerne fastholdt omsætningen.
Håber på flere poser retur
Kunderne betaler en pant på 50 øre for hver pose og får 1 krone retur, når de returnerer den ved kassen. Indtil videre er antallet af returneringer ikke så højt, men det burde blive bedre, lyder vurderingen fra Michael Løve.
- Vi kan se, at flere og flere kommer retur med poserne. Tendensen er stigende, og det skulle også gerne kun gå en vej, siger han og fortsætter:
- Vi kan endnu ikke se, at alle kommer retur med deres poser, men i og med at vi netop opfordrer til, at poserne bruges så mange gange som muligt, og at kunderne først afleverer poserne, når de er slidt op, glæder vi også over det billede, vi ser.
Testen fortsætter i de næste måneder på Fyn og på Bornholm. Hvis erfaringerne er gode, skal konceptet rulles ud i alle Nettos butikker i Danmark og udlandet.
LÆS OGSÅ: Nyt butikskoncept: I dag åbner Nettos bud på fremtiden
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Coop krydser klinger med kendt producent: Fjerner varer
HK: Ledere giver for lidt hjælp til stressramte
Kæde med kendt erhvervsmand blandt ejerne fortsætter ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops