Pandora-rigmand sviner Joe & The Juice
Efter mislykkede forhandlinger kritiserer Pandora-milliardæren René Sindlev den danske juicebarkæde - Kaspar Basse svarer igen.
René Sindlev, der er blevet milliardær på Pandora, kritiserer Joe & The Juice for juicebarkædens forretningskoncept og ekspansionsplaner i USA, hvor René Sindlev vil udrulle sin egen cafékæde, Dr Smood, med sund, økologisk mad.
Det skriver dagbladet Børsen.
Kritikken fra Pandora-rigmanden kommer efter sammenbrudte forhandlinger for snart fire år siden.
- Han (Joe & The Juice-stifter Kaspar Basse, red.) ville gerne sælge hele virksomheden, men vi ville bare godt købe navnet og adgangen til indretningen, siger René Sindlev til Børsen.
Efter forhandlinger blev Kaspar Basse og René Sindlev – ifølge René Sindlev – enige om en pris på lidt over 300 millioner kroner for hele Joe & The Juice. Men forhandlingerne faldt sammen, da Kaspar Basse, ifølge René Sindlev, som en del af aftalen ville købe 20 procent af selskabet tilbage for blot 10 millioner kroner, skriver Børsen.
Svar på tiltale
Her flere år efter frygter René Sindlev ikke konkurrencen fra Joe & The Juice, fordi han ikke tror på kædens strategi med at indtage storbyer.
- Blendet juice er jo ikke sundt. De bruger ikke nogen økologiske varer, og deres sandwichbrød er farvet brød fra Schulstad. Deres koncept er bygget på noget underholdning, god musik og nogle tatoverede drenge, og det tror jeg ikke, de overlever på i USA, siger René Sindlev til Børsen.
Til Børsen lyder det korte svar til René Sindlev fra Kaspar Basse:
- Jeg synes faktisk, at det er en flot kopi, de har udviklet.
LÆS OGSÅ: Pandora-rigmand i stort amerikansk kædesats
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Bahne holder fast i det usædvanligt høje niveau på bundlinjen
Den store test af Basalt fortsætter: Flere butikker lukker - og nye åbner
Salling Group sender unge medarbejdere på lejr
Retail Institute Scandinavia hylder butikskæder med priser
DSK stikker en kæp i hjulet på Salling Groups planer
Succesfuld webshop taber pludselig millioner
Butikkerne halter efter i stærkt regnskab fra Dagrofa
Butikscenter får en ansigtsløftning til 100 millioner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Bahne holder fast i det usædvanligt høje niveau på bundlinjen
Den store test af Basalt fortsætter: Flere butikker lukker - og nye åbner
Salling Group sender unge medarbejdere på lejr
Retail Institute Scandinavia hylder butikskæder med priser
DSK stikker en kæp i hjulet på Salling Groups planer
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops