Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny spiller i dagligvarehandlen møder modstand

Foto: detailfolk.dk



Monday den 22 October 2012 kl. 09:46

En lille ny spiller i dagligvarehandlen føler sig presset af de store kæder.

Det kan være svært at være lille ny spiller på et marked med mange store konkurrenter.

Det har manden bag online-virksomheden Save-a-lot.dk, Henrik Haagen, måtte sande, skriver Børsen.

Save-a-lot er en form for indkøbsforening, der sælger dagligvarer til alle, der betaler de 79 kroner om måneden, det koster at være medlem. Alle varer sælges til indkøbsprisen plus 12 procent hele året, og der er ingen rabatter og mængdepriser.

Men nu møder virksomheden modstand fra de to store konkurrenter Coop og Dansk Supermarked.

De store kæder presser leverandørerne

Henrik Haagen fortæller i Børsen, at han gennem den seneste tid har fået henvendelser fra flere leverandører, der er nødt til at hæve priserne, fordi de bliver presset af de store kæder, som ikke vil acceptere, at andre sælger de samme varer under deres kampagnepriser.

detailfolk.dk og flere andre medier har tidligere beskrevet, hvordan leverandørerne følger sig presset af de store supermarkedskæder.

Dansk Supermarked og Coop afviser over for Børsen, at de tryner leverandører eller konkurrenter.

(Børsen)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD