Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ny legetøjskæde gafler flere butikker fra konkurrent

Foto: Pressefoto



Friday den 5 January 2018 kl. 10:17 af: Kristian Holgersen

 

Tidligere medlemmer af Legekæden skifter over til en fremadstormende konkurrent, som netbutikken Coolshop er en del af.

Efter et år på markedet øger legetøjskæden Kids Coolshop antallet af fysiske butikker. Der er tale om fire tidligere medlemmer af Legekæden, som alle har valgt at tage springet over til konkurrenten.

Det skriver Kids Coolshop i en pressemeddelelse.

Indtil nu har Kids Coolshop udelukkende haft butikker i Jylland, men efter den nye udvidelse bliver der også sat nåle i Odense, Køge og Vordingborg. Den fjerde butik ligger i Aarhus.

Kids Coolshop startede som et samarbejde mellem netbutikken Coolshop og fem udbrydere fra Legekæden. Siden åbningen i januar 2017 har alle butikkerne oplevet fremgang, og det er ikke gået ubemærket hen.

- Vi har selv ønsket at blive en del af Kids Coolshop efter en længere årrække som Legekæden-butik. Vi kan se, hvordan de første fem Kids Coolshop-butikker er vokset, og den bølge vil vi gerne ride med på, siger Steen Lund Kristiansen i pressemeddelelsen. Han står bag en af Kids Coolshops nye butikker på Sjælland.

Fanger trends

Ifølge Kids Coolshop er det en stor fordel, at butikkerne ikke er tvunget til at sælge deres egne brands, men i stedet kan udnytte netbutikkens indkøbsvolumen og rykke hurtigt på de nyeste trends.

- Et godt eksempel er de allestedsnærværende fidget spinners. Dem begyndte kunderne på Coolshop.com meget tidligt at søge efter i vores webbutik, og den slags mønstre kan vi reagere ekstremt hurtigt på, siger Coolshop-stifter Jacob Risgaard i pressemeddelelsen.

- Derfor var vi blandt de første i landet til at føre produktet, og i det hele taget driver vi forretningen i Kids Coolshop med udgangspunkt i store datamængder og pludselige skift i kundernes købsmønstre, fortsætter han.

Giver større udvalg

At gå sammen med en stor netbutik som Coolshop har da også sine fordele, lyder forventningen fra butiksejer Steen Lund Kristiansen. 

- Der er i vores optik meget store fordele ved at blive stærkere på hele onlinedelen, og alene det faktum, at vi nu stort set kan skaffe alt legetøj og dermed udvide vores sortiment mere dynamisk, har været en afgørende faktor for os, da vi besluttede at træde ind i Kids Coolshop, siger butiksejer Steen Lund Kristiansen.

De fire nye Kids Coolshop-butikker åbnede d. 4. januar.

LÆS OGSÅ: Legetøjsvirksomhed lider kæmpe tab



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD