Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nu lanceres MobilePay til nethandel

Foto: Danske Bank



Thursday den 3 July 2014 kl. 09:43 af: Freja Thorbech

Udvalgte netbutikker tester MobilePay som betalingsløsning, men indtil videre er det langt fra alle MobilePay-brugere, der kan bruge den nye løsning.

Nu kan Danske Banks populære MobilePay-app også benyttes ved nethandel.

Danske Bank har indgået et samarbejde med DIBS Payment Services, som er Nordens største leverandør af online betalingsløsninger.

En række udvalgte testbutikker skal i et pilotprojekt teste løsningen hen over sommeren, men målet for Danske Bank er, at hovedparten af de over 10.000 danske webshops skal have mulighed for at tilbyde betalinger via MobilePay inden for et år.

Det er blandt andet butikker som Fona, T. Hansen og Chanti, der fungerer som testbutikker og nu giver forbrugerne mulighed for at klare betalingen i webshoppen via mobilen. Der er ingen øvre beløbsgrænse, når man e-handler med MobilePay til forskel fra, når man overfører penge til sine venner.

Virker ikke med dankortet

Indtil videre har tæt på 1,4 millioner danskere downloadet den populære betalingsapp. Det er dog kun fire ud af fem brugere, der vil kunne benytte app'en til at betale online.

Indtil videre kan Danske Bank nemlig kun tilbyde løsningen til brugere, der har knyttet et internationalt betalingskort til MobilePay, og det er altså langt fra alle.

Fra i dag bliver det dog også muligt at knytte flere kort til sin MobilePay, så brugere, der indtil nu har valgt at knytte dankortet til app'en, kan nu også supplere med eksempelvis et Mastercard. Danske Bank har  ambition om at finde en tilfredsstillende løsning for inkludering af dankortet i samarbejde med Nets

En enkel løsning

For de brugere, der allerede har et internationalt betalingskort knyttet til deres MobilePay, skulle onlinebetalingen gerne fremstå meget mere enkel. Hvad enten man shopper fra mobiltelefon, tablet eller PC kan man ved betalingen vælge MobilePay og indtaste sit mobilnummer på hjemmesiden. Herefter bliver der sendt en anmodning til kundens MobilePay, som kan godkendes via telefonen.

- Dansk e-handel vil om få år overstige 100 mia. kr., og vækstraterne er tocifrede. Men der mangler en enkel, genkendelig og tryg løsning, der samtidig er mobil. MobilePays succes hos forbrugerne har gjort, at e-handelsbutikkerne har ventet på en sådan løsning. Derfor har vi store forhåbninger til samarbejdet med Danske Bank og øget udbredelse af dansk e-handel, siger Daniel Larsson, der er CCO hos DIBS i en udtalelse.

For nyligt kunne Danske Bank også præsentere en løsning, der giver detailhandlere mulighed for at integrere MobilePay i deres egne apps. Noget vi tidligere har skrevet om her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Verdenspremiere giver nye muligheder for detailbranchen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD