Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Modevirksomhed sætter fokus på arbejdsløshed

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 20 September 2012 kl. 11:20 af: Freja Thorbech

En stor international modevirksomhed vil med en ny reklamekampagne sætte fokus på den stigende ungdomsarbejdsløshed.

"Unemployee of the Year" eller på dansk "Årets arbejdsløse".

Det er temaet for den internationale modegigant Benettons nye reklamekampagne, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

- Den nye kommunikationskampagne giver et realistisk portræt af dagens samfund ved aktivt at takle et problem, nemlig ungdomsarbejdsløshed og den potentielle konflikt mellem generationer, siger Alessandro Benetton, der er formand i Benetton gruppen, i pressemeddelelsen.

Kampagnen har rødder i ”Unhate Foundation”, der er en fond grundlagt af Benetton i 2011 med det formål at støtte projekter, der fremmer fred, dialog og tolerance.

Med den nye kampagne vil Benetton ændre opfattelsen af arbejdsløse unge.

- Vi kan ikke forandre verden, men United Colors of Benetton vil bruge sin stemme til at hylde unge mennesker og fejre deres styrke og værdier, siger Alessandro Benetton.

Unge opfordres til selv at finde løsninger

I den nye kampagne opfordrer Benetton unge arbejdsløse mellem 18 og 30 år til at indsende ideer til, hvordan de mener, at man kan løse problemet med ungdomsarbejdsløshed i deres lokalområde.

De 100 bedste projekter vil få økonomisk støtte fra Unhate Foundation til at føre ideerne ud i livet.

Benetton har tidligere markeret sig med en kampagne, hvor alverdens toppolitikere på manipulerede billeder kysser hinanden. Med kampagnen ønskede modegiganten at sætte fokus på fred og kærlighed.

Den nye kampagne er global og vil køre både på print og viralt gennem billeder, videoer og sociale medier.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Relaterede nyheder

Nyheden har ingen relaterede nyheder

Afstemning

Hvordan endte omsætningen i første halvår? (primært specialhandel)

Markant bedre end forventet
 
En anelse bedre end forventet
 
Nogenlunde som forventet
 
Lidt ringere end forventet
 
Markant ringere end forventet
 
Ved ikke
 

Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD