Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Slutningen på corona betyder starten på en ny markedsføringsplan"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Lakridskongen ser mod USA efter stærkt årsregnskab

Holdet bag Lakrids by Bülow: Adm. direktør, Fredrik R. Nilsson, formand Tue Mantoni og stifter Johan Bülow.




Onsdag den 28 april 2021 kl. 09:56 af: Kristian Holgersen

Trods lukkede forhandlere på stribe og en verden i alarmberedskab kører forretningen bedre end nogensinde for dansk lakridskonge.

Gennem 2020 har Lakrids by Bülow i den grad været oppe på lakridserne.

De svære vilkår under coronakrisen har nemlig ikke kunnet forhindre virksomheden i at lande den bedste omsætning nogensinde. Toplinjen går hele 17 procent frem til 256 millioner kroner.

Driftsresultatet (EBITDA) vokser med 56 procent og når et niveau på 38 millioner kroner. En stor del af væksten stammer fra udlandet.

- Med vores internationalisering af virksomheden og digitale omstilling er vi lykkedes med at vinde indpas i og skabe efterspørgsel på nye markeder uden for Danmark, hvor interessen for vores brand vokser, siger den adm. direktør, Fredrik R. Nilsson, i en pressemeddelelse.

Men det har ikke været uden forhindringer på vejen, fortæller direktøren i et interview med Børsen. Blandt andet har mange forhandlere haft det svært under coronakrisen.

- Vi mistede reelt vores største forhandler i form af Heinemann Tax Free Stores, der pludselig stort set ikke købte noget. Vores største erhvervskunde er Emirates Airlines, og de købte stort set heller ikke noget, siger Fredrik R. Nilsson til avisen og fortsætter:

- Vores største butik målt på omsætning har historisk set været den i Københavns Lufthavn, og den har også været ramt. Og godt halvdelen af vores 2000 forhandlere har været lukket på et eller andet tidspunkt i løbet af året.

Ser mod udlandet

Umiddelbart virker lakrids ikke som den oplagte eksportvare. Det er i hvert fald en spise, som har det med at dele vandene mange steder i verden.

Men i Lakrids by Bülow har de en vision om at lære endnu flere at elske lakrids. Virksomheden har allerede egne butikker i Norden, de Forenede Emirater og Tyskland - og nu venter endnu en international satsning.

- Det gode resultat fra 2020 er med til at sikre investeringer i 2021, hvor ambitionen er at tage flere internationale markedsandele i blandt andet England og Tyskland. Dertil lanceres en ny webshop i USA, skriver Lakrids by Bülow i pressemeddelelsen.

Lakrids by Bülow har i dag 27 egne butikker, knapt 2000 forhandlere og sælger via sin webshop til 40 lande.

Johan Bülow, der grundlagde virksomheden tilbage i 2007 på Bornholm, trådte i 2017 tilbage som adm. direktør og har nu titel af kreativ direktør.

LÆS OGSÅ: Lakridskongen åbner butik i verdenskendt stormagasin



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD